Palatul farmacistului Földes Kelemen de pe strada Ştefan Cicio Pop nr. 16, opera arhitectului Milan Tabacovici, a adăpostit şi o farmacie a cărei mobilier, parţial păstrat, este o continuare spre interior a frumosului decor exterior dominat de turnul de colţ şi medalioanele cu patronii medicinei şi farmaciei: Hipocrate, Higiena şi Aesculap.
Palatul farmacistului arădean Földes Kelemen ale cărui medicamente și cosmetice erau cunoscute nu doar în Europa ci și în îndepărtata Americă, uimește și astăzi trecătorii prin frumusețea-i distincă. Pentru a ține pasul cu moda timpului Földes Kelemen îl angajeazã pe Tabakovics Emil în vederea proiectării unei case P+2 în stil secession, cât și a reclamei preparatelor sale cosmetice.
Proiectul viitoarei case precum și reclama produselor fiind pe placul comanditarului, acesta hotărăște demolarea vechii case a lui Földes P+1 și construirea unui nou edificiu ce va fi finalizat în anul 1900. Anul 1900 marchează începutul acestui stil în Arad, Tabakovics Emil fiind un deschizător de drumuri pentru stilul în vogă, fiind urmat în perioada următoare de proiectele altor arhitecți arădeni.
În Aradul de la sfârșitul secolului al XIX-lea, clasa mijlocie cu o forţă economică în creştere s-a orientat către cele mai noi curente din Europa Centrală privind iniţiativele și conceptele arhitectonice urbane. Arhitecţi pregătiți în idiomul secession în centrele imperiului Austro-Ungar au construit pentru familiile întreprinzătorilor locali arădeni numeroase şi ambiţioase imobile de raport care marchează indubitabil, până astăzi, contextul urban în centrul acestor oraşe.
Secesiunea vieneză a fost o mișcare artistică apărută în 1897 la Viena. Mișcarea a reunit mai ales artiști plastici, pictori, graficieni și arhitecți, care s-au rupt de tradiția istoristă, dominantă în vremea respectivă în Europa și America de Nord, de unde numele de Secession.
Termenul de „secesiune”, o variantă germană a curentului „Art Nouveau” apărut în Europa la sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului XX, s-a aplicat în cercurile artistice tuturor eforturilor de desprindere din vechile tipare, căutându-se căi de combatere a sărăcirii și uniformizării comportate de standardele producției industriale.
Amplasat la intersecția actualei străzi Ștefan Cicio Pop cu strada Mihai Eminescu, edificiul, cap de perspectivã al unei importante artere comerciale, este vizibil de la distanțã atrăgând atenția chiar și celui mai grăbit trecător. De mari dimensiuni, cu o decorație floralo-vegetalo-simbolistă și un turn ce se termină cu un viguros boboc de floare, edificiul atrăgea atenția prin noutatea ornamenticii sale. El deschide un nou capitol în arhitectura arădeană și anume cea a artei 1900, perioada florală.
Tabakovics a proiectat nu numai edificiul amintit ci și mobilierul farmaciei și al laboratoarelor, pavimentul, decorația interioară, etichetele utilizate pe recipiente cât și reclama farmaciei, fiind astfel un veritabil om-orchestră al începutului de secol, reeditare pe plan local a ceea ce era arhitectul epocii Renașterii.
Emilian Tabaković, arhitectul acestei clădiri, s-a născut în 2/14 august 1860, la Arad, într-o familie de creştini ortodocşi sârbi, cu originile în Herţegovina.
În perioada 1892 – 1912 a realizat planurile de arhitectură sau a fost antreprenorul în construcţii al unui mare număr de clădiri – de la case familiale, la edificii economice, culturale şi religioase de mare anvergură: Palatul Neuman, Palatul Liceului Economic, Palatul Episcopal Sârbesc, Templul Masonic sau Palatele ce adăpostesc azi Spitalul de Pediatrie, Spitalul ORL sau Spitalul TBC etc.