Informatii
Pe ruta ARAD-BRAD Tren ?frigorific? cu calatori in viata?
30.12.2006
⋅ 0 comentarii
Glasul roţilor de tren. Monoton, trist, rece ca şi vagoanele ?n care tocmai am urcat. De mai bine de 16 ani preţul tichetelor de călătorie pentru mijloacele de transport ?n comun s-a scumpit mereu. Asta nu ar fi neapărat o problemă dacă ?n contextul acestor majorări de preţuri am simţi pe propria piele şi o ?mbunătăţire substanţială a condiţiilor de călătorie. ?ncă dinainte de 1989 ruta Arad-Brad era una dintre cele mai căutate, astfel ?nc?t mereu erau călători care circulau p?nă şi pe scările vagoanelor.
Zilele trecute, chiar de sărbători, am ?ncercat să surprindem condiţiilor de călătorie. Aici ne referim ?n primul r?nd la căldură, specific sezonului, dar şi la felul ?n care arată vagoanele puse ?n circulaţie pe această rută de către SNCFR. Sigur că marea problemă o reprezintă şi mentalitatea oamenilor, lipsa lor de interes şi poate chiar civilizaţie, iertat să ne fie tonul tranşant pe care punem problema. Am plecat cu puţin de ora 05:00 dimineaţa din Brad spre Arad, urm?nd cu imediat după ora 09:00 să ajungem la destinaţie. Nu punem la socoteală faptul că atunci te aşezi pe un scaun ?n compartiment ai brusc impresia că te afli ?n concediu zbur?nd prin zăpadă din cauza gerului care pătrunde prin toate ?ncheieturile şi ?ncerc?nd să ne facem curaj sper?nd ca după plecarea trenului lucrurile să se schimbe. Credem că dacă cineva ne-ar fi ?ntrebat ce temperatură este afară, o putem ghici cu precizie din compartimentul trenului. Sau să fi uitat mecanicul de locomotivă aerul condiţionat pornit. Aşa se face că timp de peste 4 ore am călătorit ?n mizerie, frig, deşi noi ne-am cumpărat biletul cu un preţ cotat la nivel european, ?ntr-o ţară care cică peste două zile intră ?n U.E. Unde mai pui că, pe l?ngă faptul că te costă biletul de călătorie poate mai ai norocul să dai bani şi pe medicamente. Se vede treaba că ?n Rom?nia lucrurile sunt ?ncă departe de a intra pe un făgaş normal şi firesc. Standardele U.E. spun că temperatura optimă din mijloacele de transport ?n comun trebuie să fie 20şC, ţi nicidecum -5şC sau -6şC. Să fi nimerit noi ?ntr-un tren ?frigorific??
Sursa:
Informatia Aradului
Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați
Informatia Aradului