Informatii

Daca alesii locali vor vota ?pentru? - Primaria municipiului va infiinta un serviciu de ridicare a autovehiculelor abandonate

03.05.2007 ⋅ 0 comentarii

Dacă majoritatea aleşilor locali vor fi de acord, primăria municipiului va pune în aplicare trei proiecte de hotărâre care se referă la înfiinţarea unui serviciu public de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi abandonate, fără stăpân. În proiecte se prevede că Serviciul de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân se va organiza şi va funcţionează ca serviciu pentru administrarea domeniului public şi privat, fără personalitate juridică şi va avea sediul pe B-dul Revoluţiei nr. 50.
Autovehiculele nerevendicate vor fi valorificate
Angajaţii serviciului vor avea următoarele obligaţii: să filmeze şi să fotografieze vehiculele sau remorcile oprite şi staţionate neregulamentar şi cele abandonate sau fără stăpân, cu evidenţierea momentului ridicării (prin filmările şi fotografiile realizate să fie surprinse eventualele defecţiuni existente la caroseria vehiculului); să ridice vehiculele şi remorcile în condiţiile stabilite; să elibereze vehiculele şi remorcile numai după ce s-a făcut dovada achitării sumelor prevăzute în regulamentul de desfăşurare; să ţină evidenţa zilnică a vehiculelor şi remorcilor ridicate; să asigure dotarea materială pentru buna desfăşurare a activităţii cât şi permanenta preocupare de modernizare a acesteia; să încheie un contract cu o societate de asigurare pentru acoperirea riscurilor în activitatea de transport a vehiculelor şi remorcilor ridicate şi transportate în spaţiul special amenajat.
În cazul nerevendicării vehiculelor sau remorcilor ridicate şi depozitate se vor lua măsuri legale privind valorificarea lor.
110 zece vehicule vor fi ridicate lunar
Un studiu efectuat de executivul Primăriei arată că în medie pe zi vor fi ridicate câte 4-5 autovehicule. Astfel rezultă o medie de 110 vehicule ridicate/lună. Din activitatea de ridicare, transport, depozitare şi eliberare vehicule şi remorci pentru un an, au fost estimate mai multe feluri de venituri. Cum din evidenţele existente la Primăria Municipiului Arad, în oraş au fost identificate aproximativ 100 autovehicule abandonate sau fără stăpân, presupunând că 50% sunt autovehicule abandonate şi 40% din acestea nu vor fi ridicate de către proprietari în urma somaţiei, va rezulta un venit aproximativ din ridicarea autovehiculelor abandonate de 20.000 lei/an. Au mai fost calculate şi venituri din ridicări autovehicule fără stăpân. Din cercetări a rezultat că numărul autovehiculelor fără stăpân care vor fi ridicate şi depozitate este de aproximativ 50 bucăţi. Presupunând că 10% din acestea vor fi recuperate de către proprietar în condiţiile legii, va rezulta un venit estimat de 10.000 lei/an;
Primăria se mai bazează şi pe venituri din ridicări vehicule oprite şi staţionate neregulamentar. Pentru ridicarea vehiculelor oprite şi staţionate neregulamentar sunt necesare următoarele operaţiuni: ridicare, transportarea şi depozitarea, stabilindu-se pentru aceste operaţiuni o taxă medie de 280 lei/an. Presupunând că vor fi ridicate în medie 4 vehicule/zi şi vor fi depozitate 24 de ore, veniturile estimate a se realiza sunt de 336.000 lei/an.
Astfel se presupune realizarea unui venit din ridicarea, transportarea şi depozitarea vehiculelor abandonate, fără stăpân şi oprite şi staţionate neregulamentar de aproximativ 366.000 lei/an
Descongestionarea drumurilor publice
Rezultatele preconizate ale Serviciului de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân sunt în principal: eliberarea domeniului public de vehicule şi remorci abandonate sau fără stăpân; fluidizarea traficului rutier; descongestionarea drumurilor publice; facilitatea accesului la obiective de interes public, judeţene şi municipale; asigurarea unui serviciu de calitate; monitorizarea activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân din municipiul Arad.
Regulamentul se află expus la transparenţă la intrarea în municipiul Arad şi se va aplica de la data intrării în vigoare a Hotărâri CLM Arad de aprobare.

Sursa: Informatia Aradului

Autor: Nadia Bodran ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Informatia Aradului
fashiondays.ro