Informatii

Atmosfera ?incinsa? la sedinta CLM

29.06.2007 ⋅ 0 comentarii

* Taxele şi impozitele arădenilor pe 2008 au fost aprobate

Replici tăioase, proiecte mult comentate, pe bună dreptate sau nu, atmosferă „încinsă", în şedinţa ordinară de consiliu municipal desfăşurată ieri. Proiecte deosebit de importante pentru arădeni au fost aprobate în cadrul şedinţei de consiliu municipal de ieri. Cu toate că unii consilieri şi executivul şi-au aruncat cuvinte grele, toate proiectele au trecut la vot, mai puţin unul.
Taxele şi impozitele pe anul 2008 nu au crescut, însă…
Un proiect care îi afectează în mod direct pe arădeni, pus în discuţie, a fost cel referitor la stabilirea taxelor şi impozitelor pe anul 2008. Cu toate că edilul şef, Gheorghe Falcă spunea că taxele şi impozitele nu vor creşte anul viitor, unii dintre consilieri nu au fost de aceeaşi părere. De fapt, primarul avea dreptate, taxele în sine nu au crescut deloc, însă, după cum au declarat unii dintre consilierii independenţi la luările de cuvânt, printre care şi Rodica Borza: „Foarte multe dintre clădiri, mai ales cele vechi sunt luate în evidenţa fiscală ca fiind construite după anul 2000. Şi atunci, pentru clădirile noi taxele şi impozitele sunt mai mari."
La acest punct a răspuns Pavel Neamţiu – director executiv la Direcţia de Venituri din cadrul Primăriei: „Este foarte fals că a fost modificat anul de construcţie. Aşa s-a preluat la evidenţa fiscală încă din anul 2000. Şi Legea dată în acest sens în 2007 spune că anul construcţiei luat în calcul este cel în care s-au făcut ultimele autorizări de construcţii la aceste imobile."
Rodica Borza a şi propus un amendament cu referire la aceste impozite: „În cazul impozitelor pe clădiri, primărie să identifice toate clădirile de acest gen şi să aducă la zi evidenţa clădirilor din punct de vedere al anului construcţiei."  Însă, cum era de aşteptat, acesta a căzut cu brio.
Alte amendamente au venit din partea Comisiei de buget finanţe şi au fost prezentate de consilierul PNL, Ovidiu Moşneag. În speţă, încasările la taxa de salubritate să fie luate de primărie direct de la locatari şi nu de la administratori. Însă, după intervenţia viceprimarului Tiberiu Dekany care i-a explicat consilierului că se votează stabilirea taxelor şi nu modul în care se achită acestea, Moşneag a fost de acord ca amendamentul să facă obiectul unei solicitări într-o viitoare şedinţă de consiliu.
Terenuri de sport în cartierele municipiului
Un alt punct de pe ordinea de zi pe marginea căruia a existat discuţii furtunoase a fost cel referitor la aprobarea studiului de fezabilitate al obiectivului de investiţie „Amenajare terenuri de sport în Municipiul Arad". Pe scurt studiul de fezabilitate era pentru amenajarea a 30 de terenuri de sport în 30 de locaţii prin cartierele municipiului. Din nou, consilierul Rodica Borza a luat cuvântul cerând să se specifice în proiect locaţiile în care vor fi amplasate acele terenuri. „Scrie în studiu că terenurile vor fi amplasate pe 17.000 de metri pătraţi în totală, dar locaţiile în care se vor amenaja unde sunt?" La această întrebare i-a răspuns directorul Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei – Răzvan Popa: „Toate aceste terenuri sunt pe raza municipiului Arad. Au fost alese 30 de locaţii, Am lista dacă doriţi să o vedeţi. Nu am prevăzut un plan de sistematizare pentru că trebuie să mai verificăm ce conducte trec pe sub aceste terenuri. Trasarea terenurilor se va face împreună cu reprezentanţii instituţiilor de utilităţi, ca să nu construim peste ţevi de gaz, apă sau alte utilităţi."
Un amendament propus de comisia patru a fost suplimentarea numărului de terenuri de la 30 la 40, amendament care a şi fost aprobat de către consilieri în unanimitate.
Modernizarea ştrandului
Un alt proiect adoptat în şedinţa de ieri a fost cel privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice „Studiul de fezabilitate amenajare Ştrand neptun Arad". În contextul valorificării şi reabilitării potenţialului de agrement al Ştrandului Neptun, precum şi necesitatea stabilirii condiţiilor şi măsurilor urbanistice de amenajare complexă a acestuia, primăria are în plan investiţii majore la locul de agrement. Un prim pas pentru reabilitarea este realizarea documentaţiei tehnico-economice a studiului de fezabilitate.
Lucrările constau în reabilitarea corpurilor de clădire existente, reabilitarea zonei de agrement, construirea a mai multe grupuri sanitare. Şi chioşcurile de vânzare a biletelor de la intrările la ştrand vor fi înlocuite cu altele noi.
Primăria mai are în plan instalarea unor staţii de tratare-recirculare-încălzire apă în bazinele pentru adulţi şi pentru copii şi totodată construirea unei staţii de pompare a apei uzate menajere. De asemenea vor mai fi amenajate şi rempe pentrui persoanele cu handicap. Se vor mai efectua reabilitări şi ale reţelelor de iluminat stradal şi ornamental. Mai mult şi reţeaua de gaze naturale va fi extinsă. Valoarea totală a investiţiei se ridică la 81.988.710,41 lei.
Elaborarea documentaţiei tehnice pentru reabilitările care urmează a fi efectuate la Ştrandul Neptun, a fost făcută de către S.C. „DARA" IMPORT-EXPORT S.R.L. Cluj Napoca, în calitate de proiectant autorizat şi contractant al serviciilor de proiectare prestate.
Unui dintre amendamentele propuse şi aprobate la acest punct de pe ordinea de zi s-a referit la cabinele din incinta locului de agrement. Aşadar, consilierul PNL – Gheorghe Schill a propus: „Cabinele să nu fie desfiinţate. Să rămână în aceeaşi formă, numai să fie modernizate." În altă ordine de idei, consilierul independent Edeleni Coloman a fost de părere că suma de 500 de mii de euro alocată pentru acest proiect este mult prea mare: „Valoarea investiţiei mi se pare enormă. Facem foarte multe proiecte pe hârtie, dar foarte puţine dintre acestea se materializează. Cu acest proiect s-ar fi putut aştepta până în toamnă pentru că există fonduri structurale care s-ar putea accesa, ca să nu mai cheltuim din buget."
Primarul Gheorghe Falcă a răspuns că doar o mică parte din investiţiile care trebuie realizate la ştrand se vor realiza lunile acestea: „Acum vom investi doar în strictul necesar, iar mai apoi ne-am gândit şi noi la varianta accesării fondurilor structurale."
După alte serii de dezbateri şi contraziceri între consilieri şi primar, în cele din urmă proiectul a fost adoptat.
Modificare a statutului de funcţii la Filarmonică căzut la vot
Un singur proiect a căzut la vot în şedinţa de ieri şi anume modificarea statutului de funcţii a Filarmonicii Arad. Acesta cuprindea în mare suplimentarea organigramei şi a statului de funcţii a Filarmonicii de Stat Arad cu o  funcţie de director general şi totodată transformarea funcţiei actuale de director în director artistic, în subordinea directă a directorului general. Conducerea interimară a instituţiei să fie asigurată de Frandeş Dorin, director artistic, până la ocuparea prin concurs a funcţiei vacante de director general.
Proiectul a căzut la vot după discursul ţinut de consilierul Rodica Borza care susţinea faptul că, de fapt, se urmăreşte instalarea unui nou director la această instituţie, iar apoi concedierea lui Dorin Frandeş.


Sursa: Informatia Aradului

Autor: Nadia Bodran ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Informatia Aradului
fashiondays.ro