Informatii

Consiliul Judetean doreste privatizarea Aeroportului Arad

29.08.2007 ⋅ 0 comentarii

Unul dintre proiectele scoase la transparenţă de către Consiliul Judeţean Arad, în aceste zile, se referă la stabilirea strategiei şi a metodei de privatizare a SC Aeroportul Arad SA. În acest sens a fost şi aprobată deja efectuarea unui studiu de oportunitate pentru a stabili metoda prin care se poate efectua acest demers. În urma procedurilor de achiziţie publică de servicii, Societatea germană Symbios GmbH, adjudecatara procedurii, a elaborat un studiu de oportunitate prin care se propune o împărţire a acţionariatului în 3 mari părţi: Consiliul Judeţean Arad, Primăria Arad, şi operatorii aerieni.

Numărul de pasageri – în continuă creştere
SC AEROPORTUL ARAD SA, aeroportul datează din 1936, de când s-a finalizat construcţia actualei aerogări, iar pista din 1953. Conducerea Aeroportului susţine că pentru a putea face faţă la numărul de pasageri care este în continuă creştere, pentru a putea răspunde la noile exigenţe şi norme din domeniu şi a fi parte dintr-o economie de piaţă în expansiune este nevoie permanentă de fonduri.
Consiliul Judeţean Arad a sprijinit Aeroportul Arad dar în timp au apărut noi nevoi de investiţii costisitoare, fiind nevoie de bani mai mulţi.
Dintre viitoarele investiţii luate în calcul de Aeroportul Arad se numără modernizarea aerogării şi prelungirea pistei, considerând că modernizarea şi extinderea aerogării este o lucrare foarte importantă, deoarece numărul de pasageri va continua să crească iar aerogara nu este proiectată să proceseze un număr ridicat de pasageri, iar extinderea pistei va permite primirea unor avioane de capacitate mare, care momentan nu pot ateriza/decola din cauza lungimii necorespunzătoare a acesteia.

Consiliul Judeţean nu-şi permite investiţii masive
Astfel, obiectivele minime pentru dezvoltarea aeroportului ar fi lucrări asupra:   extinderii pistei de aterizare până la 2500 metri liniari şi reparării suprafeţei de pistă existente, până la sfârşitul anului 2008;   extinderii pistei de aterizare până la 3000 metri liniari, până la sfârşitul anului 2011;    reparării căilor de rulare şi extinderea lor pe aceeaşi dimensiune cu pista de aterizare, în acelaşi termen ca şi extinderea pistei de aterizare; extinderii suprafeţei platformei pentru staţionarea aeronavelor; construcţiei unui nou terminal de pasageri, inclusiv terminal tranzit; îmbunătăţirii serviciilor de handling pasageri, handling bagaje şi servicii la sol acordate aeronavelor care implică achiziţia  de noi echipamente. creării de noi căi de acces rutiere către Aeroport şi repararea/ îmbunătăţirea celor existente; construcţiei unui hangar utilaje handling;  construcţiei unui hangar aeronave; construcţiei de birouri administrative;   construcţiei unui turn de control care va include un spaţiu destinat;    construcţiei unei parcări publice.
Aceste investiţii nu se pot realiza din bugetul Consiliului Judeţean Arad iar capacitatea economică a societăţii nu permite realizarea unor astfel de investiţii.
În situaţia actuală, Consiliul Judeţean consideră că atragerea unor parteneri privaţi în efectuarea unor investiţii ar fi soluţia pentru dezvoltarea Aeroportului Arad.
Proiectul urmează a fi supus la vot în următoarea şedinţă a aleşilor judeţului.

Sursa: Informatia Aradului

Autor: Nadia Bodran ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Informatia Aradului
fashiondays.ro