Administratie
Un nou proiect de hotarare initiat de primarul municipiului - Modificari la regulamentul de desfasurare a activitatilor comerciale
17.09.2007
⋅ 0 comentarii
Unul dintre proiectele ce vor fi supuse la vot în următoarea şedinţă de consiliu se referă la modificarea regulamentului de desfăşurare a activităţilor comerciale în municipiul Arad. Proiectul este iniţiat de primarul Gheorghe Falcă şi modifică, la cererea persoanelor fizice şi juridice sau conform reglementărilor legale, unele articole din hotărârea anterioară. Astfel, difuzarea muzicii pe terasele sezoniere va fi în continuare interzisă, însă cu excepţia teraselor din incinta Ştrandului Neptun. Pentru aprobarea funcţionării teraselor sezoniere, proprietarii acestora va trebui să prezinte la dosar şi acordul vecinilor direct afectaţi. Terasele sezoniere se vor putea amplasa numai cu acordul primarului şi cu avizul de specialitate al arhitectului şef.
Şi actele ce trebuie depuse pentru obţinerea avizului de funcţionare a localurilor se vor modifica. Astfel, în final, comercianţii va trebui să depună la dosar: cererea pentru aprobarea dosarului de funcţionare; acordul vecinilor limitrofi (cu care se învecinează pe plan orizontal sau vertical), în cazul clădirilor în care nu sunt constituite asociaţii de proprietari; acordul adunării generale a asociaţiei de proprietari pentru desfăşurarea activităţii comerciale cu profilul declarat (în clădirile colective unde nu sunt constituite asociaţii de proprietari se solicită acordul tuturor proprietarilor; act constitutiv al societăţii sau autorizaţia emisă în baza legii 300/2004; certificatul de Înregistrare la Oficiul Comerţului şi anexele aferente; titlul asupra imobilului; declararea punctului de lucru la Oficiul Registruilui Comerţului prin cerere de înscriere menţiuni; acorduri, avize, autorizaţii, licenţe ale instituţiilor de specialitate; declaraţia de impunere privind taxa specială de salubrizare; certificat constatator privind îndeplinirea obligaţiilor exigibile de plată a impozitelor şi taxelor locale şi a altor venituri ale bugetului local, emis de primărie; dovada achitării tarifului pentru autorizare.
În cazul în care orarul avizat solicitat permite organizarea unor evenimente (nunţi, botezuri etc.), conform noilor modificări, agentul economic va trebui să afişeze la intrarea în local un afiş cu specificaţia „Rezervat”. Pentru avizarea orarului de funcţionare pentru organizarea unor astfel de evenimente se vor prezenta documentele necesare, indiferent de data la care a fost deschis punctul de lucru pentru care se solicită avizarea.
Solicitanţii autorizaţiei de funcţionare a autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică şi avizului pentru orarul de funcţionare vor avea obligaţia de a depune dosarul pentru autorizare/avizare în termen de 60 de zile de la data deschiderii punctului de lucru.
Încălcarea dispoziţiilor regulamentului va constitui contravenţie şi se va sancţiona cu amenzi cuprinse între 1000 şi 2500 de lei, în funcţie de gravitatea faptei.
Hotărârea va fi supusă la vot într-o următoare şedinţă de consiliu municipal.
Sursa:
Informatia Aradului
Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați
Informatia Aradului