Stire

Second?hand pentru o populaţie obişnuită cu economia - Febra second-hand

01.02.2008 ⋅ 0 comentarii

Parcă dintotdeauna am fost conştienţi de magazinul din colţul străzii, cu obloanele trase, haine de toate culorile şi mărimile, insultând moda vremii, cu bucata de carton pe care scrie trufaş „Second–Hand”.

În ultimul an, numărul magazinelor care oferă obiecte de îmbrăcăminte şi/sau încălţăminte la mâna a doua a crescut foarte mult. Acum, locul de amplasare nu este ascuns pe vreo stradă laturalnică, chiar şi în centrul oraşului, second-urile îşi fac clienţi fideli. Politica de firmă promovată este „haine acceptabile, aduse din străinătate, pentru fiecare şi accesibile ca preţ”. Nevoia omului de a se feri de intemperiile vremii, l-a învăţat ce trebuie să poarte când e frig, ce să nu poarte când plouă, ce materiale îi lasă pielea să respire, iar în final, i-a dezvoltat simţul estetic pentru armonizarea ţinutei pe care o poartă. Pentru că obictele de îmbrăcăminte care ne-ar completa garderoba au uneori preţuri piperate, unii au devenit adepţii achiziţionării hainelor şi pantofilor la a doua purtare, aduse din ţări ca Austria sau Germania.

Însă într-un second-hand, mai putem găsi şi aşternuturi, prosoape, jucării, draperii sau accesorii. Unele în stare bună, altele cu aspect prăfuit, toate sunt la mare căutare când totul e la ofertă şi sună astfel: „Astăzi totul la un leu”. Ofertele sunt postate pe toată suprafaţa geamurilor magazinului, iar hainele sunt puse pe umeraşe sau strânse la grămadă. Atmosfera dintr-un astfel de magazin e caldă. Clienţii fideli consideră cumpărăturile un prilej de a schimba impresii, de a nu-i ustura buzunarul când îşi cumpără o haină. Iar ziua în care se primeşte marfă este zi de sărbătoare, în magazine fiind oră de oră nebunie în rândul clienţilor. Puţine magazine au un asemenea succes în rândul cetăţenilor. Clienţii sunt de toate vârstele şi nu fac parte doar din categoria celor cu o situaţie financiară precară.

Însă nu numai hainele şi pantofii sunt mărfuri care se caută la mâna a doua. Maşinile, electrocasnicele, mobilierul prezintă de asemenea interes pentru o populaţie nevoită/învăţată să facă economie.

Sursa: Glasul Aradului

Autor: Glasul_Aradului ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Aradului
fashiondays.ro