Stire
Decoruri, poante, tutu-uri, lumini
16.02.2008
⋅ 0 comentarii
A trecut ceva vreme de când publicul arădean n-a mai avut ocazia să asiste la un spectacol de balet. Din când în când au mai fost anunţate spectacole cu solişti de la Teatrul Balşoi din Moscova sau de la Teatrul de Operă şi Balet Oleg Danovski din Constanţa, cele mai multe producându-se pe scena Operei din Timişoara. Cu singuranţă că cele 40 de minute pe şosea nu-i pot împiedica pe doritorii înfocaţi să vadă astfel de spectacole, cu atât mai mult cu cât distanţa Arad - Timişoara este străbatută din ce în ce mai frecvent pentru motive din cele mai diverse: ştrand, cluburi, cumpărături. Totuşi, pentru majoritatea arădenilor doritori de artă ar putea fi frustrant. Acesta a fost motivul pentru care am încercat să aflăm de ce ansamblurile de balet nu se opresc la Arad. Contactat telefonic, domnul Alexandru Tamaş, reprezentantul firmei de impresariat care s-a ocupat de organizarea acestor spectacole în zona de vest a ţării ne-a declarat că lipsa doritorilor este principalul motiv: „De multe ori la Arad s-au vândut foarte puţine bilete”. Acest lucru a fost confirmat şi de domnul Ovidiu Cornea, secretar literar al Teatrului Clasic Ioan Slavici: „Gândiţi-vă doar la faptul că sala Operei Române din Timişoara beneficiază de aproximativ 700 de locuri, pe când la Arad, dacă nu luăm în calcul locurile de la ultimul etaj şi cele din lateral, unde vizibilitatea este uneori foarte redusă, pot fi vândute doar 400 de bilete. Acesta e cu siguranţă un calcul pe care şi-l fac impresarii”. Tot de la domnul Ovidiu Cornea aflăm că la teatrul din Arad, prin caracterul său de teatru dramatic nu s-a simţit nevoia înfiinţării unui ansamblu profesionist. Un astfel de demers presupune un efort financiar considerabil în ce priveşte decorul, costumele, jocul de lumini, justificat doar de existenţa unui teatru de balet sau, în cazul Timişoarei, a operei. Pentru spectacolele de revistă care au fost puse în scenă la Arad s-a colaborat cu ansamblul Şcolii Populare de Artă, condus de Ioan Haţegan. Cu toate că nu există un ansamblu profesionist precum în alte oraşe, publicul arădean este un public avizat, după părerea domnului Ovidiu Cornea, domnia sa considerând că un motiv pentru care arădenii nu vin la astfel de spectacole este şi calitatea dezamăgitoare a unora dintre ele.
Sursa:
Glasul Aradului
Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați
Glasul Aradului