Stire

In vino veritas

23.02.2008 ⋅ 0 comentarii

„Unul dintre motivele pentru care am intrat în business-ul cu vinuri e faptul că noi, şi prietenii noştri, bem cu plăcere un pahar de vin“ a declarat doamna Maia Banciu, Marketing Communications Manager la Vino Vero în cadrul degustării de vinuri organizată în această joi la restaurantul Retro.

Vino Vero a reuşit să aducă în România vinuri de calitate recunoscută pe plan internaţional precum Misiones de Rengo, un vin chilian, unul dintre vinurile cu cel mai bun raport preţ/calitate din lume. Tot din Chile este şi un al doilea brand:  VINA MAR, al aceluiaşi producător: Southern Sun Wine Group. Lor le aparţine şi  brandul argentinian TAMARI.

Pentru a înţelege filosofia şi a intra cât mai adânc în tainele vinului, cei de la Vino Vero au vizitat multe podgorii din Toscana (Italia), Franţa, Ungaria, participând bineînţeles şi la târgurile internaţionale de specialitate. La evenimentul ce avut loc la restaurantul Retro tema degustării au constituit-o vinurile de la Misiones de Rengo, cu impresionantele soiuri Chardonnay, Cabernet, Syrah, Malbec, Camenere şi „cel mai bun Sauvignon Blanc vândut în România “ conform juriului site-ului vinul.ro

Degustarea a debutat cu prezentarea făcută de către doamna Maia Banciu podgoriilor chiliene şi un scurt istoric al soiurilor recomandate. Prezent la eveniment ca invitat al celor de la Vino Vero Sergiu Nedelea, reputatul somelier român a povestit oaspeţilor despre calităţile soiurilor amintite şi despre felul în care se serveşte fiecare soi în parte.

La finalul prezentării, reputatul somelier, răspunzând întrebării reporterului nostru despre felul în care şi-a descoperit pasiunea pentru vin a mărturisit că prima sa experienţă etilică a fost legată de vişinată şi a ţinut să explice care este diferenţa dintre degustător şi somelier.

Concluzia serii a fost a doamnei Maia Banciu care a mărturisit asistenţei că: „Vinul ţine de stilul de viaţă, dar presupune şi o educaţie specială. Ea nu se dobândeşte, neapărat, la şcoală. În străinătate, când intri într-un magazin, vânzătorii ştiu să-ţi descrie vinurile şi să te sfătuiască. Iar, restaurantele au somelieri şi liste de vinuri care fructifică diversitatea soiurilor, a terroir-ului, ediţiei etc. Buyerii din reţelele de magazine au studii de specialitate şi fac selecţiile dupa criterii clare. Preţurile doar punctează diferentele, ele nu fac calitatea.”

Sursa: Glasul Aradului

Autor: Cristina Lazurca ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Aradului
fashiondays.ro