Stire

Noutăţi la Compania de Transport Public Arad: ?Cutiile galbene? ? automate de bilete!

28.02.2008 ⋅ 0 comentarii

Pentru că ampla acţiune de modernizare a drumurilor şi implicit a porţiunilor cu linii de tramvai din unele  zone ale Aradului este bine cunoscută  de toţi locuitorii oraşului, discuţia cu ing. mat. VIOREL DINU, şeful Serviciului Comercial al C.T.P. Arad,  referitoare la alte noutăţi în domeniu, n-a avut nevoie de nici un fel de introducere, prin urmare am intrat direc în subiect.

– Am putut observa în câteva zone din Arad, lângă chioşcurile de bilete, nişte aparate neobişnuite în peisajul staţiilor de tramvai, nişte „cutii galbene“. Ce reprezintă acestea, domnule Dinu?

– De circa două săptămâni am amplasat în şase staţii de tramvai din oraş aparate automate de bilete: la Gara CFR Aradul Nou, în Piaţa Aradul Nou (Caraiman), la Teatru, staţia Libelula, Gara CFR Arad, în Grădişte - staţia de la Biserica Ortodoxă. Ar mai fi unul, al şaptelea, din staţia de la Primărie, dar încă nu este conectat la electricitate. Aparatele sunt introduse experimental, sunt de provenienţă românească (fabricate la Oradea) şi sunt sub contract de închiriere cu compania noastră. Prin introducerea lor dorim, ca într-un viitor relativ, să modernizăm achiziţionarea de legitimaţii de călătorie pe mijloacele de transport în comun din  municipiu.

– Cum funcţionează aceste aparate?

– Pe fiecare aparat există o inscripţie cu modul de utilizare al acestuia şi etapele de străbătut pentru achiziţionarea unui bilet. Astfel, în partea de sus există o tastatură prin care se solicită felul de bilet pe care dorim să-l achiziţionăm, tot acolo sunt locurile unde se introduc banii: fie bancnote de un leu, fie monede de cincizeci sau zece bani, în funcţie de costului biletului. De remarcat că aceste aparate pot da rest, dacă nu avem bani potriviţi, dar numai în monede. În stânga jos se primesc biletele solicitate iar în dreapta jos se va da restul. Aş dori să insist foarte mult pe momentul introducerii banilor în automat: călătorul trebuie să introducă fiecare monedă sau bancnotă pe rând, să aştepte ca pe afişajul din partea de sus să apară inscripţia din care să rezulte efectuarea operaţiei (câteva zecimi de secundă – de fapt) şi abia pe urmă să introducă următoarea monedă sau bancnotă. În momentul în care suma e completă automatul execută comanda. Biletele astfel obţinute au inscrise pe ele data şi ora exactă a emiterii lor şi sunt valabile doar o oră din momentul emiterii; s-a mers pe constatarea  că din orice colţ al Aradului s-ar pleca, în maxim 50 de minute se ajunge în orice alt colţ al oraşului, oricât de îndepărtat ar fi.  Biletele ascestea nu se compostează!

– În ce alte oraşe mai există astfel de aparate?

– Mai sunt în funcţiune astfel de aparate în oraşele Satu Mare (35), Brăila (40), Alba Iulia (35), Reşiţa, Craiova şi, evident, Oradea.

– Ce se întâmplă în cazul unei defecţiuni pe traseu, de exemplu, când timpul unei călătorii include şi cel al reparaţiei, deci poate sări de o oră ?

– Fac precizarea că aceste bilete sunt calculate pentru situaţii normale de circulaţie. În situaţii excepţionale, precum cea menţionată de dumneavoastră, în cazul unei verificări a legitimaţiilor, controlorii noştri de bilete au discernământul şi experienţa necesare unei evaluări corecte a situaţiilor în speţă. Precizez că activitatea de control a revenit în cadrul Companiei de Transport!

– Ce ne puteţi spune despre viitoarele zone în care se vor face modernizări?

– După încheierea modernizărilor pe tronsonul Făt Frumos – UTA va urma tronsonul UTA-Podgoria, cu refacerea totală a zonei Podgoria şi cu mutarea staţiilor de tramvai. Oricum toate lucrările sunt preconizate a se încheia abia peste trei ani. Sunt şi zone unde trebuie normalizate unele trasee ale liniilor de tramvai. Deci mai e mult de lucru. Trebuie precizat că toate aceste lucrări,  finanţate de BERD, se desfăşoară sub supravegherea şi avizul unei firme de consultanţă sub contract cu BERD şi care îşi va expune şi soluţiile legate de constituirea şi lungimea liniilor de tramvai. Dar asta o vom discuta la momentul respectiv.

– Ce recomandări aţi dori să faceţi arădenilor, utilizatori ai mijloacelor de transport în comun şi nu numai?

– Îi rog pe arădeni să observe şi eforturile pe care CTP Arad, administraţia locală – în general, le face pentru îmbunătăţirea condiţiilor de transport în comun, pentru menţinerea acestuia în limite civilizate. Orice reparaţie, orice defecţiune costă bani iar banii sunt ai noştri, ai tuturor. Bunăoară aceste aparate nou introduse trebuie utilizate cu responsabilitate şi numai după citirea instrucţiunilor afişate. În cazul în care sunt neclarităţi se poate întreba, pentru că introducerea acestor automate reprezintă un element de civilizaţie, aş putea spune civilizaţie europeană, la care avem şi noi arădenii dreptul şi trebuie să evităm pe cât posibil distrugerea lor.

Sursa: Glasul Aradului

Autor: Florica_Bunaciu ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Aradului
fashiondays.ro