Traficul de pe Aeroport mută Aeroclubul la Şiria
24.03.2008 ⋅ 0 comentarii
Interviu cu Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Arad
Odată cu intensificarea traficului aerian pe Aeroportul Arad, datorată introducerii curselor interne de pasageri şi a celor low-cost, vecinătatea cu Aeroclubul devine o problemă. Buna funcţionare a acestuia din urmă se poate realiza, în condiţii de siguranţă, numai în perioadele fără trafic de pe Aeroport, lucru care, în ultima vreme, se întâmplă din ce în ce mai rar. În viziunea conducerii Aeroportului, problema poate fi rezolvată prin mutarea Aeroclubului într-o altă locaţie. A avut amabilitatea să ofere detalii pe această temă Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Arad.
– Câte curse sunt, zilnic, pe Aeroport în ultima vreme?
– Avem, în medie, zece zboruri pe zi de când am introdus cursele interne de Bucureşti. Numărul acestora va creşte şi în viitor, aşadar putem afirma că Aeroportul din Arad prinde viaţă de la o zi la alta, lucru care, personal, mă bucură şi îmi dă mari speranţe legate de viitoarea dezvoltare a Aeroportului care s-a confruntat prea multă vreme cu varii probleme, între care lipsa traficului graţie căreia lumea îl considera, pe bună dreptate, un Aeroport paralizat.
– Acum, că „paralizia” a trecut, iar traficul se înteţeşte, ce urmează?
– Ne vom concentra eforturile spre atragerea de noi zboruri pe şi de pe Aeroportul Arad. Ne-am axat în ultima vreme pe atragerea operatorilor de zbor care pot oferi servicii low-cost. Prin această politică, intenţionăm să îi încurajăm pe toţi arădenii să opteze pentru călătoriile cu avionul, deoarece preţurile la cursele în regim low-cost, interne sau externe, pun la dispoziţia clienţilor tarife mai reduse decât cele percepute pentru o călătorie cu trenul, iar durata călătoriei cu avionul este net inferioară faţă de cea a unui drum cu mijloace de transport terestre.
– La un asemenea trafic, cum convieţuiţi cu Aeroclubul?
– Încep să apară probleme legate de orarul lor de funcţionare. De fapt, începem să ne încurcăm reciproc. Ei îşi pot desfăşura activitatea numai în perioadele fără trafic de pe Aeroport, iar acestea sunt din ce în ce mai puţine, în condiţiile în care avem, în prezent, circa zece zboruri zilnic şi ne propunem ca numărul lor să crească în viitorul apropiat.
– Ce măsuri intenţionaţi să luaţi în această problemă?
– Aeroclubul va trebui să se mute într-o altă locaţie. Discuţiile dintre noi durează de ceva vreme, iar singura soluţie este aceasta. Dacă vor rămâne pe Aeroport, la vară vom fi nevoiţi să le restricţionăm programul de zbor şi mai mult, pentru că vom avea trafic sporit, iar programul lor de zbor şi activitatea sportivă vor avea de suferit în urma acestor măsuri.
– Există o locaţie mai potrivită pentru Aeroclubul Arad?
– Noi am propus să se mute la Şiria, unde există un aeroport cu pistă de aterizare foarte bună. Îşi desfăşoară activitatea acolo şi o şcoală de zbor particulară, urmează să mai vină una şi mai e o companie care deţine trei avioane utilitare. În plus, aeroportul din Şiria se află în afara zonei de control a Aeroportului Arad, Iar Aeroclubul îşi va putea organiza zborurile cum va dori, fără să mai depindă de programul altora. Noi le recomandăm să accepte această variantă şi îi sprijinim în acest sens. Consider că numai aşa vor reuşi să ajungă la performanţa sportivă. Pe Aeroport, nu pot decât să stea la sol, aproape tot timpul.
– Aţi luat, până în prezent, atitudine la modul concret?
– Am trimis, în acest sens, adrese către Ministerul Transporturilor şi către conducerea Aeroclubului Român, în care prezentam atât problema cât şi soluţia asupra căreia ne-am oprit şi aşteptăm răspunsuri. Nu ştim când vor veni aceste răspunsuri, dar sperăm că problema noastră se va soluţiona şi Aeroclubul va accepta propunerea de a pleca la Şiria, spre mai buna funcţionare a ambelor părţi.
Sursa: Glasul Aradului
Autor: Monica Tulcan ⋅