Stire

Trecerile de cale ferată, O capcană ?nverzită a morţii

25.06.2008 ⋅ 0 comentarii

În Seleuş, Sebiş, şi multe alte oraşe şi sate din judeţul nostru, trecerile de cale ferată reprezintă adevărate capcane ale morţii. Slab semnalizate, cu indicatoare de circulaţie decolorate de soare şi ploi, dar împrejmuite din toate părţile de tufişuri, locurile prin care îţi este dat să traversezi linii de cale ferată, cu maşina sau pe jos, pun viaţa trecătorilor în pericol prin imposibilitatea de a-i asigura că urmează să treacă trenul prin zonă. Şi totul, din neglijenţa... Regionalei CFR Timişoara.Ca punct de referinţă am luat trecerea de cale ferată din oraşul Sebiş şi comuna Seleuş, acolo unde situaţia, cunoscută de toată lumea, este catastrofală. Această posibilitate ar putea fi evitată dacă în zonă s-ar monta un sistem de semnalizare luminoasă şi sonoră; dar, după cum ne spune Mircea Benec, director al Regionalei CFR Timişoara, în unele locuri, acest lucru este imposibil. „Ar fi ideal să putem monta peste tot semnale luminoase şi sonore, dar, din punct de vedere tehnic, în unele locuri, cum ar fi în Seleuş, acest lucru este imposibil, din cauza circuitelor de cale, şi aşa mai departe. Însă, pentru a se evita posibilele accidente, la trecerile de cale ferată trenurile au restricţie de viteză până la 15 km/h” declară Mircea Benec.Şoferii s-au conformat cu această situaţie şi sunt mulţumiţi de faptul că măcar au învăţat unde trebuie să fie cu ochii în patru pentru a evita vreun accident fatal. Adrian M., şofer, ne spune: „Ştiu că din punct de vedere legal nu este nevoie, în anumite locuri, să fie amplasate şi bariere sau semnale sonore. Şi atunci, când trebuie să traversez, mă uit în dreapta şi stânga, din nou, în dreapta şi stânga, şi apoi traversez.”„Creşte pădurea”Dar, odată cu venirea primăverii şi a verii, nici aruncatul cu privirea nu mai reprezintă o posibilitate de a te asigura că poţi traversa liniştit. Ierburile crescute la întâmplare, blochează vizibilitatea, şi doar dacă te-ai aventura prin tufişuri ai putea afla ce se întâmplă după ele. Gheorghe Feieş, primarul oraşului Sebiş, declară: „Nu putem curăţa noi, deoarece nu ne dă permisiunea Regionala CFR Timişoara. Douăzeci de metri la dreapta trecerii şi tot atâţia metri la stânga trecerii, nu avem voie să tăiem iarba pentru că au fire de tensiune, şi multe altele. La fel este şi iarna, tot ei trebuie să deszăpezească. Eu am luat legătura cu ei, dar ei sunt insensibili. Şi pe parcursul căilor ferate creşte pădurea.” Acuzele aduse la adresa instituţiei pe care o reprezintă nu au fost pe deplin negate de către acelaşi domn Marius Benes, care recunoaşte faptul că cei aflaţi în subordinea dumnealui ar fi trebuit să asigure curăţirea zonei de ierburi: „Da, este adevărat, numai noi putem curăţa în acele zone, şi îl voi suna pe şeful de post de acolo să vedem care e situaţia. Nu trebuie să ne spună nouă nici un primar că trebuie să curăţăm. Din câte ştiu, noi facem treaba asta periodic. Probabil, cum este vară, au crescut din cauza căldurii şi ploilor.”În judeţul Arad există un număr de 192 treceri de nivel cu calea ferată, din care cel mult douăzeci sunt amplasate în municipiu şi semnalizate luminos şi sonor. Ceea ce rămâne sunt treceri care, din neglijenţă şi lipsa comunicării dintre Regionala CFR Timişoara şi angajaţii judeţului nostru, reprezintă un pericol permanent.

 

Sursa: Glasul Aradului

Autor: Andreea_Dorotovics ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Aradului
melthdesign.ro/