Stire

ULAL Arad - Acuză modul de facturare a serviciilor E-on gaz

27.06.2008 ⋅ 0 comentarii

Reprezentanţii Uniunii Locale a Asociaţiilor Locative Arad sunt nemulţumiţi de modul de decontare a serviciilor furnizate de către E-on Gaz. Mai mult de atât, sunt revoltaţi că aceştia intenţionează să majoreze din nou, la începutul lunii iulie preţurile. „E-on Gaz vrea să majoreze serios preţul la gazele naturale fapt care este în defavoarea cetăţenilor. Vreau să semnalez şi faptul că ceea ce face această campanie este o adevărată bătaie de joc la adresa administratorilor de bloc,  în privinţa modalităţii de decontare a serviciilor. Încă din noiembrie 2007  am semnalat reprezentanţiilor E-on Gaz din Arad, faptul că facturile la gazele naturale ajung în Asociaţiile de Proprietari cu mari întârzieri, fiind în imposibilitatea de a se întocmi la timp listele la cheltuieli. După multe intervenţii la prefect şi OPC, am convenit ca până în luna iulie  a acestui an să se rezolve problema facturării, acceptând între timp o modalitate improvizată de facturare. Conducerea centrală E –on Gaz Târgu Mureş doreşte şi în continuare perpetuarea acestui sistem defectuos de facturare, lucru pe care noi sub nici o formă nu îl putem accepta. Aceştia nu îşi asumă responsabilitatea unui răspuns scris, toate negocierile purtându-se telefonic”, afirmă vicepreşedintele ULAL, Vasile Arion.   Reprezentanţii Asociaţiei arădene se întreabă de ce citirea contoarelor se face la  Arad, iar transmiterea datelor se face doar la o firmă din Bucureşti.  „Întocmirea şi expedierea facturilor se face la centrul E-on Gaz din Arad. De aici, personalul de întreţinere, este scos din producţie şi transformat în curier de livrare a facturilor în asociaţii. Acestea sunt lăsate pe unde apucă, fără certitudinea că vor ajunge la destinaţie, unde, de multe ori, nu ajung, pentru că nu există responsabilitate. E-on Gaz îngrămădeşte câteva mii de administratori  la serviciul cu abonaţii, ca aceştia să afle valoarea consumului lor, pentru a avea posibilitatea întocmirii  la timp a listei de cheltuieli sau pot afla consumul telefonic. Toate acestea au încălcarea legii contabilităţii  numărul 82/1991 şi a O.M.F. 1969/2007. Administratorul trebuie să pornească la întocmirea listei de cheltuieli de la facturi, care trebuiesc analizate dacă sunt corect întocmite, determinate, cantitativ şi valoric, consumurile. Acest sistem de un anacronism evident, E-on îl consideră acceptabil.  Am solicitat ca facturile chiar dacă se calculează la Bucureşti să le trimită direct prin poştă la beneficiar, însă E-on consideră  că este prea scump.  Asociaţiile sunt puse în faţa unui dictat, având obligaţia unică de a nu pune întrebări ci doar de a plăti. Este singurul furnizor de utilităţi din Arad care nu a înţeles ce timpuri trăim.  Dacă nu se va soluţiona acestă problemă ne vom adresa Autorităţii Naţionale de reglementare în Domeniul Gazelor Naturale şi chiar Guvernului României”, mai afirmă vicepreşedintele ULAL.  Deşi am trimis în format electronic o adresă către E-on gaz prin care ceream un răspuns la acuzele aduse, până la ora închiderii ediţiei nu am primit nici un punct de vedere oficial.

 

Sursa: Glasul Aradului

Autor: Claudia_Untaru ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Aradului
melthdesign.ro/