Stire

Societatea virtuală, sau dependenţa de jocuri

27.06.2008 ⋅ 0 comentarii

Internetul şi noile tehnologii comunicaţionale duc lucrurile mai departe. Ele ne permit să trăim mai multe realităţi în acelaşi timp, prin capacitatea lor de a face posibilă crearea de „realităţi virtuale”.Totul a început acum cinci ani, când au apărut primele jocuri care necesitau o conexiune la internet pentru a puta fi jucate. Nimeni nu anticipa, în schimb, amploarea pe care acestea o vor lua în următorii ani. În schimb, tendinţa excesivă a anumitor categorii de oameni pentru jocurile pe calculator, a intrat rapid în atenţia multor psihologi şi psihiatrii, constatându-se că se poate ajunge la o dependenţă cu efecte negative atât asupra vieţii personale cât şi a celei profesionale. Astfel că, dependenţa pentru jocurile pe calculator a devenit o problemă şi pentru tinerii din România.World of WarcraftPeste 10 milioane de oameni de pe planetă formează societatea virtuală a celui mai popular joc online de aventură, World of Warcraft (WoW). Lansat la 23 noiembrie 2004, jocul poartă titulatura de MMORPG (massively multiplayer online role playing game- joc online unde milioane de jucători participă la acţiune). Se pare că acest statut îi conferă jocului „viaţă”, deoarece poţi merge oriunde în lumea WoW, poţi întâlni jucători cu care să explorezi marile oraşe, popasurile, hanurile şi sătucurile care îţi apar în cale. „Problema în schimb apare în momentul în care nu mai este luat ca joc de sine stătător, ci este integrat în propria viaţă, ca parte componentă din aceasta”, ne spune psihologul Radiana Marcu. Iar acest fapt nu este departe de adevăr. Cu timpul, mulţi au început să conceapă acest gen de jocuri ca parte existentă din viaţa fiecăruia. „WoW creează dependenţă. Am jucat toată iarna, toată noaptea asta făceam. Creează dependenţă masivă. E un lucru serios”, relatează Vlad S., un internaut. Dacă în România, acest gen de jocuri au început să-şi pună amprenta pe mulţi dintre tinerii care au acces la internet, în alte ţări, precum Coreea de Sud, s-au înfiinţat deja tabere de reabilitare pentru tinerii dependenţi de jocuri pe calculator. În urmă cu câţiva ani au apărut chiar şi cazuri în care jucători profesionişti au murit din cauza extenuării după ce au jucat fără oprire zile în şir. „Trebuie să recunosc că WOW este cel mai bun MMROPG de pe piaţă la ora actuală, are o poveste frumoasă. Chiar l-am jucat pe serverele oficiale, dar într-un final mi-am vândut contul pentru că mi-am dat seama ca îmi creează dependenţă şi nu mi-ar prinde bine acest lucru în viaţa de zi cu zi. Şi noi ne mai adunăm pe la prieteni cu calculatoarele şi jucăm toţi, dar mai rar . În vară, cred că o dată pe săptămână ne adunam la cineva acasă şi ne jucăm”, spune Lucian L., elev în clasa a X-a.  PretexteleCele mai mari probleme le întâmpină părinţii ai căror copii încep să intre în contact cu „societatea virtuală” de la vârste din ce în ce mai fragede. Dragostea părintească, uneori dusă la extreme, îi înduplecă pe aceştia să cumpere jocul cu pricina, fără a realiza pericolul pe care îl reprezintă.„Băiatul meu m-a convins să-i cumpăr jocul, argumentând că astfel va putea exersa limba engleză mai uşor. De abia după o săptămână am început să văd o schimbare în comportamentul lui”, ne-a povestit Maria Lupşa.Mai rămâne de adăugat faptul că într-o societate care abundă de tehnologie, unii dintre noi căutăm modalităţi în orice de a ne detaşa de lumea ce ne înconjoară. Depinde doar de noi dacă suntem dispuşi să luăm fiecare lucru cu moderaţie, sau dimpotrivă, să-l ducem la exces.

 

Sursa: Glasul Aradului

Autor: Adrian Todor ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Aradului
melthdesign.ro/