Enel se scuză - Păsările cu pene... de curent
01.07.2008 ⋅ 0 comentarii
Departe de a fi rezolvată, problema întreruperilor de curent care durează de mai bine de două luni în Cartierul Aurel Vlaicu nu reprezintă o prioritate pentru conducerea de la Enel.
La momentul documentării noastre, Nicolae Ciobanu, inginer-şef al Enel Arad era angrenat în alte discuţii, care nu suportau amânare. Totuşi, surse din interiorul instituţiei care au dorit să-şi păstreze anonimatul, ne-au oferit, ieri, detalii legate de procedura care trebuie parcursă pentru a primi despăgubiri pentru electrocasnicele care s-au defectat în urma penelor repetate de curent. Între timp, locatarii din zonă îşi plătesc, docili, facturile de curent, formând cozi impresionante în faţa casieriei de cartier şi aşteaptă o rezolvare a situaţiei.
Cauze multiple, rezolvări puţine
Angajaţii de la Enel-distribuţie spun că nu toate întreruperile de curent din ultimele două luni se datorează instituţiei pe care o reprezintă şi pretind că acestea sunt anunţate în cazul lucrărilor de reparaţii şi întreţinere. Pentru că avariile sunt evenimente care nu pot fi anticipate, nu pot fi nici anunţate. Pe lângă aceste două cauze posibile, de vină ar mai putea să fie lucrările de amenajare din cartier, echipamentele exagerat de vechi ale reţelei de alimentare sau, în mod absolut hilar, păsările care poposesc pe firele de înaltă tensiune. Ei, bine, dragi locuitori ai cartierului, în acest ultim caz nu vă mai rămâne decât să vă dotaţi cu praştii.
Suferă de claustrofobie
În timp ce Enel încearcă să se debaraseze de responsabilitate, locuitorii din Vlaicu trag ponoasele de pe urma întreruperilor repetate de curent. Pe lângă că nimeni nu le oferă, cel puţin deocamdată, despăgubiri pentru aparatele care s-au stricat, unii au ajuns să sufere traume personale. Este şi cazul unora dintre locatarii de pe Aleea Hipocrat, care acuză întreruperi de curent neanunţate atât peste zi cât şi pe timpul nopţii. Maria Colar şi Rozalia Ujlaky locuiesc la numărul 2, în blocul 1-4 . Sunt pensionare şi spun că o călătorie cu liftul în blocul lor reprezintă o adevărată aventură, pentru că nu se ştie niciodată când se ia curentul şi rămâi blocat: „Cei de la Electrica nu ridică receptorul. Ne distrug aparatele electrocasnice. Parcă am fi pe timpul lui Ceauşescu. Am ajuns să ne fie frică să nu se ia curentul când suntem în lift. Eu sufăr deja de claustrofobie. În afară de asta, toate întreruperile sunt neanunţate”, explică Maria Colar.
Păgubiţii plătesc reparaţiile în avans
Pentru a primi despăgubiri, arădenii trebuie să meargă personal cu o sesizare la secretariatul Enel. Documentul se poate depune în termen de trei zile de la defectarea electrocasnicelor şi trebuie să conţină adresa exactă şi date despre ziua şi ora la care s-a produs defecţiunea. În decurs de alte cinci zile, o comisie a Enel se deplasează la adresă pentru a constata care au fost cauzele defecţiunii. Dacă Enel se face responsabil pentru pagube, va plăti păgubaşilor contravaloarea reparaţiilor în baza facturii şi chitanţei pe care aceştia din urmă trebuie să le păstreze.
Monica Tulcan
Sandra Stoler
Sursa: Glasul Aradului
Autor: Glasul_Aradului ⋅