Stire

Enel-ul obligă pensionarii să se modernizeze

14.07.2008 ⋅ 0 comentarii

Noua metodă de facturare a consumului de energie electrică naşte numai nemulţumiri din partea cetăţenilor, care acuză faptul că Enel nu a luat în considerare şi cazurile în care unii consumatori nu pot comunica consumul exact pe care l-au avut în intervalul de timp solicitat din cauza... telefonului.

Sistemul de plată al consumului de energie electrică presupune că o dată la două luni trebuie să telefonezi la Enel pentru a comunica numărul de kilowaţi consumaţi, iar printr-un cod personal de care ai fost înştiinţat printr-o scrisoare primită, să tastezi la telefon consumul personal. După comunicarea cifrelor, societatea Enel va calcula totalul de plată în lei şi va emite o factură cu care fiecare cetăţean se va prezenta la ghişeele Enel sau la anumite unităţi bancare pentru a plăti suma aferentă facturii.Până acum, toate bune şi frumoase. Societatea s-a achitat de neplăcerile provocate consumatorilor de această a mia modificare a sistemului de plată printr-o scrisoare în care se explică pe îndelete ceea ce trebuie să facă o persoană pentru a putea comunica ceea ce arată contorul din locuinţă.Asta, pentru a nu fi în pagubă, în cazul în care un consumator uită sau pur şi simplu nu are posibilitatea de a comunica indexul contorului în intervalul atribuit şi scris pe înştiinţare. Astfel, dacă clientul nu comunică indexul contorului, i se va factura o dată la două luni consumul estimat de energie electrică, şi care este calculat după consumul mediu realizat în perioada similară a anului trecut.Dar acum încep neplăcerile, şi nu pentru societatea care privează clienţii de energie electrică din ceas în ceas, sau şi mai rău, jumătate de zi, fără un anunţ în prealabil. Victimele acestui nou sistem de plată sunt bătrânii pensionari cu o situaţie financiară precară. Olimpia Măcinic, pensionară, ne spune: „Am primit o scrisoare acasă prin care eram anunţată că de acum înainte trebuie să sunăm la Enel să le spunem consumul de curent. Şi acum trebuie să tastez la tele-  fon ce am citit pe contorul de curent. Eu nu am telefon nou, am unul cu disc, şi nu pot forma acele cifre. Mi-au spus că nu am decât să îmi cumpăr un telefon nou. E absurd.”Iar nemulţumirile nu se opresc aici. Pe lângă faptul că trebuie să îţi cumperi un telefon electronic ca să poţi plăti curentul, nici măcar nu poţi evita cozile interminabile de la ghişee pentru a plăti factura. Iar pentru cei ce nu au posibilitatea de a-şi dota locuinţa cu ultimele noutăţi în materie tehnologică, Enel-ul nu oferă nici măcar posibilitatea să te deplasezi o dată la ghişeu, ca să plăteşti factura şi să comunici consumul în aceeaşi zi: „Am sunat să îi întreb dacă pot să le spun cât am consumat atunci când mă duc să plătesc, dar au spus că nu se poate, le trebuie timp în care să se emită factura,” ne-a mai spus Olimpia Măcinic.Absurditatea noului sistem nu constă în faptul că această societate cere incredibilul (preţul unui telefon modern se ridică la suma de maxim 100 de lei-dacă nu se caută unul cu „fiţe”), ci că aceştia pun condiţii în care poţi plăti, ignorând cerinţele clenţilor şi dificultăţile cu care aceştia se pot confrunta.

Sursa: Glasul Aradului

Autor: Andreea_Dorotovics ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Aradului
fashiondays.ro