?ntr-un viitor apropiat - Traficul greu de la Vamă, semaforizat!
24.07.2008 ⋅ 0 comentarii
Oraşul Nădlac se află, aşa după cum se ştie, chiar pe Drumul Naţional 7, drum care duce la punctul de frontieră cel mai circulat din Europa, deoarece face legătura între vestul şi centrul, respectiv estul continentului. În consecinţă, pentru locuitorii oraşului care au locuinţele pe respectivul drum ori pe drumurile adiacente, creşterea explozivă a traficului prin această vamă este un motiv de stres continuu. Cele mai vizate sunt camioanele mari – TIR–urile, care au tendinţa să staţioneze îndelungat datorită caracterului lor de transportatori de mărfuri, formându-se coloane kilometrice, în aşteptarea operaţiilor de verificare vamală. Asta, după ce ani în şir autocarele cu „turişti“ români erau cele care creau mari neajunsuri, localnicii ştiu de ce. Vecinii noştri direcţi, ungurii, sunt şi ei afectaţi de aceste lucruri dar într-o măsură mult mai mică.
Puţin spus disconfort…
Aşa se face că, la şedinţa Consiliului Local Nădlac, din data de 8 iulie 2008 a fost prezentată o informare din partea Serviciului Poliţiei Comunitare referitoare la dirijarea coloanei de autocamioane.
În urma informării prezentate, consilierii locali, reprezentantul Poliţiei Comunitare şi comandantul Poliţiei locale au concluzionat că „acest fenomen care se manifestă aproape în fiecare zi în oraşul Nădlac produce disconfort localnicilor, care sunt nevoiţi să facă slalom printre camioanele care tranzitează localitatea, deoarece acestea, pe lângă faptul că parchează neregulamentar în intravilanul localităţii blochează atât accesul către străzile laterale Drumului Naţional cât şi podeţele gospodăriilor private, făcând astfel imposibilă gararea autoturismelor proprietate personală în faţa caselor“.
Poliţia Comunitară, blocată pe „trafic“
Pe lângă aceste aspecte au fost ridicate probleme de ordin legislativ privind „competenţa Poliţiei Comunitare în ceea ce priveşte dirijarea traficului, respectiv faptul că se constată frecvent încălcări ale regulilor de circulaţie privind depăşirea şi staţionarea, faţă de care instituţia nu poate să aplice şi măsuri de sancţionare“.
De asemenea, a fost ridicată problema „blocării Poliţiei Comunitare la activităţile de dirijare a traficului, în detrimentul sarcinilor pentru care a fost înfiinţată, respectiv aceea de a asigura ordinea publică“ aceasta fiind finanţată, după cum se ştie de către fiecare nădlăcan în parte, prin impozitele şi taxele pe care le plăteşte statului.
Soluţii: semaforul şi/sau taxa
Cunoscând bine această realitate ce se perpetuează de ani buni, consilierii locali s-au dovedit preocupaţi de soluţionarea acestei situaţii şi au lansat spre analiză mai multe propuneri. Dintre acestea mai interesante sunt cele ce urmează. Astfel s-au luat în discuţie două variante; prima fiind: „Amplasarea unui semafor care să fie conectat la viitorul sistem de supraveghere a traficului cu două radare fixe, semafor ce va fi achiziţionat de Primăria Nădlac“.
Această soluţie va asigura gestionarea traficului greu mult mai eficient, deoarece vor putea fi aplicate şi sancţiuni participanţilor la trafic, care vor ignora culoarea roşie a semaforului.
A doua soluţie face referire la revenirea la o modalitate mai veche de taxare, astfel:
S-a ridicat problema „posibilităţii anulării suspendării taxei de 10 ron/autocamion pentru maşinile care tranzitează localitatea (deci reintroducerea taxei, practic – n. red.) astfel încât prin încasările la bugetul local din această activitate să se finanţeze un serviciu special care să asigure atât fluidizarea traficului cât şi salubrizarea zonei de aşteptare din extravilan – prin ridicarea gunoaielor şi întreţinerea toaletelor ecologice puse la dispoziţia participanţilor la trafic spre Vamă“.
Problemele expuse fiind amplu discutate şi… disecate am fost asiguraţi că măsurile care vor reglementa situaţia în folosul cetăţenilor din Nădlac, fireşte, nu vor întârzia să se facă simţite. „Propunerile făcute vor fi evaluate de către factorii responsabili şi va fi adoptată varianta cea mai eficientă care, pe lângă rezolvarea problemei coloanei de autocamioane, va rezolva şi… deblocarea Poliţiei Comunitare de la acţiuni de dirijarea traficului şi care va putea să-şi desfăşoare activitatea pentru care a fost înfiinţată în folosul cetăţenilor“.
Sursa: Glasul Aradului
Autor: Florica_Bunaciu ⋅