Stire

Informaţii utile - Acte obişnuite pentru evenimente... deosebite

31.07.2008 ⋅ 0 comentarii

Prezentăm mai jos câteva informaţii utile pentru obţinerea unor înscrisuri oficiale legate de evenimente deosebite cum ar fi: încheierea unei căsătorii, venirea pe lume a unui copil, obţinerea unui certificat  ori... chiar obţinerea unei autorizaţii! Este ştiut faptul că în zilele de vară ne deplasăm mai uşor, lumea e mai relaxată şi parcă avem mai mult timp pentru rezolvarea unor probleme mereu amânate. Informaţiile ne-au fost puse la dispoziţie de Primăria Oraşului Nădlac.

ÎNREGISTRAREA NOULUI NĂSCUT

• certificat medical constatator de naştere al noului - născut;

• buletine /cărţi de identitate ale părinţilor;

• certificatul de căsătorie al părinţilor.

Naşterea poate fi declarată de unul dintre părinţi iar certificatul de naştere poate fi ridicat doar de părintele care a făcut declaraţia;

Înregistrarea noului - născut se face în termen de :

• 15 zile pentru copilul născut viu

• 3 zile pentru copilul născut mort.

Dacă aceste termene sunt depăşite, persoana trebuie să facă o declaraţie la un Birou de copiat acte, în care să explice motivul pentru care nu a declarat naşterea în termenul legal.

 

ÎNREGISTRAREA CĂSĂTORIEI

Pentru cetăţeni români

• buletinele / cărţile de identitate ale viitorilor soţi;

• certificatele de naştere ale viitorilor soţi;

• certificatele prenupţiale ale viitorilor soţi, eliberate de medicul de familie (certificatul prenupţial este valabil 14 zile de la data eliberării);

• după caz, sentinţa de divorţ rămasă definitivă;

• după caz, certificatul de deces al fostului soţ / soţie.

Pentru cetăţeni români cu domiciliul în străinătate

•paşaport;

• certificat de naştere;

• declaraţie notarială pe proprie răspundere că nu este căsătorit(ă);

• certificat prenupţial

 

Pentru cetăţeni străini

• paşaport;

• certificat de naştere;

• dovadă de la Ambasadă, Consulatul sau Misiunea diplomatică a ţării sale în România din care să rezulte că sunt îndeplinite condiţiile de fond cerute de legea lor naţională pentru încheierea căsătoriei;

• certificat medical prenupţial;

• declaraţia notarială (dată la un notar public român), care trebuie

să cuprindă datele de stare civilă, domiciliul, naţionalitatea, cetăţenia, starea civilă (după caz).

Cetăţenii din fostele ţări socialiste, în loc de dovada de la Ambasadă, trebuie să prezinte un Certificat de cutumă eliberat de Primăria în care îşi au domiciliul.

Actele pentru încheierea căsătoriei trebuie depuse cu minim 10 zile şi maxim 14 zile înainte de oficierea căsătoriei.

 

CERTIFICATE INTERNAŢIONALE (sau tip uz extern)

• cerere de mână prin care se motivează solicitarea;

• buletinul /cartea de identitate;

• certificatul care trebuie înlocuit sau preschimbat (naştere, căsătorie, deces);

• timbru fiscal.

Cererile pentru eliberarea certificatelor de uz extern se depun numai personal sau de către persoana împuternicită prin procură specială notarială.

Actele în limbi străine trebuie traduse în limba română şi legalizate la notar.

Eliberarea certificatului nou se face doar personal sau către persoana împuternicită care a depus actul, în condiţiile prevăzute mai sus.

 

CERTIFICATE PIERDUTE

• în caz de pierdere, furt sau distrugere a certificatului de stare civilă, celui îndreptăţit i se eliberează un nou certificat, pe bază de cerere;

• cererea trebuie să cuprindă: numele, prenumele, domiciliul, ce fel de certificat solicită şi împrejurările în care a fost pierdut, furat sau distrus certificatul;

• persoana care solicită certificatul este identificată pe baza buletinului / cărţii de identitate sau a paşaportului, în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate sau a cetăţenilor străini născuţi în România;

• certificatele se eliberează doar titularilor sau persoanelor împuternicite de aceştia prin procură specială;

• pentru copii minori (care nu au buletine / carţi de identitate) certificatul de naştere este solicitat şi se eliberează părintelui sau reprezentantului legal;

 

Pentru obţinerea unei          autorizaţii PF sau AF

Potrivit L.300/2004 sunt necesare următoarele acte :

· 2 dosare plic

· 2 poze

· copie BI

· extras CF

· cazier judiciar

· copie legalizată de pe actul de  calificare

· adeverintă medicala

În cursul anului 2007 au fost eliberate un nr. de 23 de autorizaţii.

Începând cu 01.01.2008 prin Ordinul 337/2007  a fost modificată clasificarea activităţilor din economia naţională CAEN.

Sursa: Glasul Aradului

Autor: Glasul_Aradului ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Aradului
fashiondays.ro