Constructorii se bat ?n oferte - Şase pentru DN 79
13.08.2008 ⋅ 0 comentarii
Şoseaua ce leagă Aradul de Oradea va fi dată în lucru în perioada imediat următoare. În vederea stabilirii firmei care va executa lucrarea, ieri la sediul Companiei Naţionale de autostrăzi şi drumuri naţionale din România s-au deschis cele şase oferte depuse în vederea atribuirii contractelor de achiziţie publică.
Cei 222,71 kilometri aferenţi proiectului au fost divizaţi în trei sectoare distincte, după cum urmează: Arad-Oradea, Oradea - Satu Mare şi limita judeţelor Bihor şi Satu Mare.
Pentru investiţia de pe tronsonul Arad-Oradea, pe o distanţă de 104 km, s-au „bătut” în oferte şase firme de construcţii: Porr Tehnobau, JV PA&CO International SRL/Kemma BAU, Mota Engil, Strabag, Fcc Construccion SA şi Astaldi SpA. Deşi, după cum se ştie, criteriul de atribuire al contractelor este preţul cel mai scăzut cerut pentru realizarea integrală a lucrărilor, conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România nu a dorit să dea publicităţii numele câştigătorului licitaţiei.
După cum declara directorul de comunicare al instituţiei, Ştefan Szobotka, ofertele au fost deschise şi transmise mai departe unei comisii ministeriale care va analiza legalitatea acestora şi abia apoi se va putea vorbi despre un câştigător. Lucrarea nefiind încă adjudecată, nu se poate vorbi nici despre o sumă care să reprezinte contravaloarea ei. Dacă facem un simplu calcul însă, după cum declara directorul Regiei Naţionale de Drumuri, Ioan Balint, dacă un kilometru de carosabil refăcut se ridică la 10 miliarde de lei vechi, cifra finală privind cei peste o sută de kilomeri dintre Arad şi Oradea are niscaiva zerouri în spate. Cu cât mai multe zerouri, cu atât mai puternică bătălia între cei şase constructori dornici să pună mâna pe o afacere de acest nivel.
Cele trei contracte care vor fi încheiate fac parte dintr-o serie de 23 de contracte de reabilitare a drumurilor naţionale care vor fi semnate în anul 2008 reprezentând peste 1.400 de kilometri de drum naţional, şi sunt finanţate din fonduri de la Banca Europeană de Investiţii şi din contribuţia Guvernului României.
Sursa: Glasul Aradului
Autor: Andrea Dorotovics ⋅