Stire

Ştrandul din Gyula a dat lovitura pe buzunarul rom?nilor

15.09.2008 ⋅ 0 comentarii

Românii dornici de distracţii au crescut profitul ştrandurilor din Ungaria. Ştrandul din Gyula a reuşit un profit uriaş, de 90 de milioane de forinţi pentru anul 2007, iar pentru 2008, acesta va fi mult mai mare.

După ce România a devenit ţară a Uniunii Europene, totul s-a schimbat pentru românul de rând din zona de frontieră. Acesta a renunţat să mai meargă la pădure, la un grătar cu familia şi a descoperit ştrandul cu apă termală, cu posibilităţi de distracţie, de la vecinii maghiari. Aşa s-a îmbinat utilul cu plăcutul: tratamentul cu apă termală cu petreceri pe cinste. Ştrandurile din imediata apropiere a graniţei cu România aveau profituri modeste. Anul 2007 a dus un boom pentru ele, iar 2008 le-a adus venituri nesperate. Cel mai mult au câştigat „Băile Cetăţii”, din Gyula. În 2007, ştrandul a avut un profit de 90 de milioane de forinţi, cel mai mare din ultimii ani, iar în 2008, conducerea acestuia se aşteaptă la câştiguri substanţiale.

Ştrandul „Băile Cetăţii” din Gyula este renumit în toată Europa. Aici vin turişti din Germania, Austria, Belgia, Italia, dar acum cei mai mulţi sunt românii. Conducerea ştrandului şi-a dezvoltat strategia de marketing şi a inclus şi metode de atragere a românilor prin oferirea de servicii de calitate şi folosirea personalului care vorbeşte româneşte. A crescut numărul de bazine, au fost construite bazine noi pentru copii. A fost dat în folosinţă un teren de joacă, foarte căutat de către micii turişti. Au fost schimbate dispozitivele de filtrare şi de rotire a apei la bazinele cu valuri şi se doreşte dezvoltarea sectorului wellness care se desfăşoară în interior tocmai pentru ca şi în perioada de iarnă ştrandul să funcţioneze la capacitate mare. Centrul terapeutic din Gyula are o suprafaţă de 2000 metri pătraţi şi funcţionează pe tot parcursul anului, sub supravegherea specialiştilor în reumatologie, fizioterapie şi a medicilor sportivi. Ştrandul „Băile Cetăţii” dispune de 19 bazine şi a fost cotat de Uniunea Ungară a Centrelor Balneoclimaterice cu calificativul de patru stele, aceasta fiind cea mai înaltă categorie în domeniul ştrandurilor şi al băilor termale. În timp ce la ştrandul din Gyula a crescut simţitor profitul, la cel din Bătania acesta s-a dublat în 2007, iar în 2008 va atinge cea mai mare cifră de la inaugurare. Conducerea ştrandului din Bătania a decis să-l dezvolte pentru a atrage şi mai mulţi turişti din România, iar lucrările de modernizare vor demara încă din toamna aceastui an.

Sursa: Glasul Aradului

Autor: Sorin Trocan ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Aradului
melthdesign.ro/