Pentru buna funcţionare a 112 - Apelurile false de pe mobile, depistate şi pedepsite
27.09.2008 ⋅ 0 comentarii
Serviciul de urgenţă este adeseori asaltat de apeluri false care blochează linia, îngreunând situaţia unei persoane care are cu adevărat nevoie de ajutor. Cei care vor iniţia apeluri abuzive către serviciul de urgenţă 112 vor fi anunţaţi, din luna octombrie, printr-un mesaj scris (SMS) de avertisment că se vor lua măsuri din partea responsabililor. Această idee a fost iniţată de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii (ANC), proiectul fiind prezentat pentru dezbatere publică. Mesajul va suna astfel: „Aţi apelat abuziv serviciul de urgenţă 112. Veţi suporta rigorile legii“
Scopul acestui proiect este de a descuraja apelurile abuzive la 112. „Este foarte important să scadă numărul de apeluri pentru că, poate mulţi nu ştiu, există posibilitatea ca linia să se blocheze exact atunci când o persoană se află într-o situaţie de criză. De asemenea, important este ca şi acest mesaj de avertisment să fie emis în aşa fel încât să nu afecteze timpul de reacţie într-o situaţie de urgenţă. Măsura vine în ajutorul serviciului de urgenţă care încă primeşte un număr impresionant de apeluri abuzive“, a declarat Monica Puticiu, şeful Unităţii de Primire Urgenţe din cadrul Spitalului Clinic Judeţean Arad.
Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii a prezentat spre dezbatere publică proiectul de decizie care stabileşte condiţiile de realizare a comunicaţiilor către Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă. De asemenea, au fost prezentate şi măsurile necesare pentru a se face localizarea apelantului în reţelele publice mobile. Acest proiect va fi pus în aplicare, după cum au afirmat reprezentanţii Ministerului Comunicaţiilor, la finele lunii octombrie. Măsuri vor fi implementate după ce s-a constatat că situaţia apelurilor false este una îngrijorătoare.
Sursa: Glasul Aradului
Autor: Sandra Stoler ⋅