Stire

Arădenii sunt nemulţumiţi de plata facturilor de curent

21.10.2008 ⋅ 0 comentarii

Noul sistem de plată a facturilor de eneregie electrică implementat de Enel provoacă încă nemulţumiri arădenilor. Serviciul Telecitire menit să uşureze sistemul de plată a facturilor şi să scurteze din timpul petrecut la casieriile Enel nu pare decât să dea bătăi de   cap consumatorilor care, petrec la fel de mult timp la cozi ca şi pe timpul vechiului sistem de plată.

Consumatorii aflaţi încă de dimineaţă la coadă, la casierii acuzau faptul că Enel facturează „arbitrar“ şi că după citirea contorului, facturile întârzie să mai apară. Mai mult decât atât, unora dintre consumatori nu le ajung la timp scrisorile în care este trecută perioada şi codul unic, în baza căruia îşi pot comunica indexul. „Vechiul sistem era mult mai simplu şi mai avantajos din punct de vedere financiar. Acum întârzie şi scrisoarea cu perioada în care putem plăti ca apoi, după ce reuşim să ne introducem indexul şi suntem pregătiţi financiar să plătim, să întârzie facturile“, afirmă o pensionară arădeană.

Pensionarilor îndeosebi, le este greu să se adapteze noului sistem mai ales că acesta nu pare să îi scutească de statul la cozi. „Am ales noul sistem de facturare fiindcă am înţeles că va fi mai facil de plătit şi că noi pensionarii nu vom mai sta la coadă să plătim curentul. Cu toate acestea, chiar dacă cei de la Enel au crezut că vor simplifica lucrurile le-au complicat şi mai tare. Unii nu se descurcă cu introducerea indexului iar de multe ori numărul la care trebuie să sunăm nu este disponibil“, spune Cornel Horgea, un pensionar sătul să-şi aştepte rândul.

O altă nemulţumire a consumatorilor arădeni este determinată de modalitatea de plată la două luni deoarece suma pe care trebuie să o achite este dublă. Pentru mulţi vechiul sistem de plată asigura un calcul exact al cheltuielilor lunare iar pensionarii ori cei cu venituri mai mici îşi puteau chivernisi mai uşor banii. „Am venit să plătesc şi pentru o vecină şi am comparat consumul ei cu al meu. Am fost uimită când am văzut că pentru consumul meu mai mic  plătesc o sumă mai mare de bani decât ea care, la un consum ceva mai ridicat achită o sumă mai mică. Am întrebat desigur şi mi s-a spus că din cauza regularizării, însă mi se pare normal ca acest lucru să fie specificat şi pe factură. Cei de la Enel nu explică ci doar introduc noi modalităţi...“ spune Maria Rareş.

Cu toate nemulţumirile şi nedumeririle, arădenilor nu le rămâne decât să se adapteze şi să se resemneze cu noul sistem, dacă acesta este cel pentru care au optat sau au fost distribuiţi în mod automat.

Sursa: Glasul Aradului

Autor: Sandra Stoler ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Aradului
melthdesign.ro/