Stire

Tronsonul rutier Curtici?Intersecţie DN 79 a fost recepţionat parţial

25.10.2008 ⋅ 0 comentarii

* Valoarea totală a lucrărilor se ridică la peste un milion de euro

Recepţia lucrărilor din cadrul primei etape de reabilitare a tronsonului rutier Curtici – Intersecţie DN 79 a avut loc ieri. În cadrul primei etape a proiectului au fost reabilitaţi 3,5 kilometri de drum, între kilometrii 59+955 – 63+455.

Lucrările fac parte din proiectul „Reabilitare DJ 792C Sector Curtici – Intersecţia cu DN79, Etapa I”, finanţat prin Programul PHARE CBC/INTERREG IIIA România-Ungaria 2005, conform unui contract încheiat cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor. Partenerul acestui proiect este Consiliul Judeţean Bekes (Ungaria). Valoarea lucrărilor la această parte a proiectului se ridică la peste 850 de mii de euro.

Din lungimea totală de 7,2 km a tronsonului Curtici - Intersecţia cu DN 79, în etapa 2, care va demara în primăvara anului viitor, se va reabilita un sector de 3,693 km, între km 63+455–67+147,94.

Reabilitarea drumului judeţean DJ 792 C, tronson Curtici - Intersecţia cu DN 79, face parte dintr-un concept comun al judeţelor Arad şi Bekes, de reabilitare a drumurilor în zona de frontieră România – Ungaria, care cuprinde reabilitarea a două drumuri paralele cu frontiera, precum şi a drumurilor de legătură cu acestea. Durata de implementare a proiectului este de 12 luni. Valoarea totală a lucrărilor se ridică la suma de 1.066.000 euro.

În România, drumul paralel cu frontiera are următorul traseu: Oraş Pecica – Turnu – Dorobanţi – Macea - Sânmartin – Grăniceri – Pilu, în Ungaria: Mezohegyes – Battonya – Dombegyhaz – Kevermes – Lokoshaza – Elek – Gyula.

Două dintre drumurile de legătură, Variaşu Mic – Dombegyhaz şi Grăniceri – Elek, au fost reabilitate, pe partea română, prin Programul România - Ungaria Phare CBC 2004 / INTERREG IIIA.

Proiectul „Reabilitare DJ 792C Sector Curtici – intersecţia cu DN79, Etapa II, va contribui la îmbunătăţirea infrastructurii fizice de transport în regiunea de frontieră, fluidizarea traficului transfrontalier de pasageri şi mărfuri, având ca rezultat dezvoltarea schimburilor economice, culturale, etnice, turistice în zona de frontieră România-Ungaria.

Sursa: Glasul Aradului

Autor: Nadia Bodran ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Aradului
melthdesign.ro/