Stire

Coloanele de TIR-uri, factor major de risc şi stres pentru nădlăcani (II)

13.11.2008 ⋅ 0 comentarii

Multele semnale primite de la cititorii noştri nădlăcani asupra tensionatei situaţii care se perpetuează de o perioadă mare de timp pe traseul spre Punctul vamal de pe raza oraşului Nădlac ne-au motivat să luăm legătura cu factorii locali implicaţi, pentru a încerca o limpezire a situaţiei. Tensiunea se datorează problemelor generate de timpii mari de aşteptare a autotrenurilor precum şi de dimensiunile absolut anormale ale coloanelor de TIR-uri care se formează în aşteptarea trecerii spre ţara vecină, pe DN7 (Drumul European 68), în raza oraşului Nădlac

Reproducem în continuare relatările Comisarului de poliţie ŞTEFAN TROIAC , care ne-a acordat cu amabilitate sprijin în relatarea unor aspecte reale şi uneori tragice, întâlnite în activitatea de zi cu zi a acestei „zone crepusculare“, dacă o putem numi aşa.

După ce în prima parte a materialului v-am prezentat câteva aspecte tragice întâmplate în respectiva zonă, vă prezentăm acum câteva date despre măsurile luate şi despre propunerile făcute pentru o eventuală remediere a (uneori) dramaticei situaţii.

Ignorarea voită a normelor rutiere, amendată dur

Unii din conducătorii de autocamioane manifestă pe raza oraşului Nădlac o totală lipsă de respect pentru normele rutiere; sunt frecvente cazurile în care opresc în zone unde oprirea este interzisă, obturează ieşirile din străzi, din curţile blocurilor, ori  din curţile caselor cetăţenilor.

Pe de altă parte, zgomotul mare produs de rularea acestor camioane ori a ambalării motoarelor, pe timp de noapte, este uneori peste limita omeneşte suportabilă.

Poliţia Nădlac a acţionat permanent pentru combatera acestor încălcări, constatând contravenţii conform Codului Rutier, astfel că în primele 9 luni din 2008 pe raza oraşului au fost constatate 1.515 contravenţii sancţionate cu amenzi în valoare totală de 194.416 lei. Această activitate preventivă şi de servire a comunităţii a reprezentat în activitatea Poliţiei Nădlac 142  intervenţii, totalizând  665 ore.

Propuneri de îmbunătăţire  a situaţiei

Poliţia Oraşului Nădlac, Primăria Oraşului Nădlac şi Consiliul Local Nădlac au identificat soluţii pentru diminuarea şi eliminarea fenomenului, soluţii care apoi au fost înaintate sub forma unor repetate propuneri cum ar fi: construirea unei centuri ocolitoare a oraşului, lărgirea DN7 cu o bandă de aşteptare pe porţiunea de 3-4 km la ieşirea din Nădlac spre Arad (pe sensul de mers spre Vamă, evident) precum şi amenajarea unui terminal la ieşire din ţară.

Se cunoaşte că formarea acestor coloane de TIR-uri (care sunt înregistrate fie în România fie în alte state vecine şi care se află doar în tranzit) pe Drumul Naţional 7, aflat pe teritoriul oraşului Nădlac, se datorează capacităţii limitate de control din Punctul de Frontieră Maghiar – Nagylak şi, uneori, controalelor extrem de amănunţite efectuate de autorităţile maghiare acestor autotrenuri. 

Sectorul Poliţiei de Frontieră Nădlac, Poliţia Oraşului Nădlac, Primăria şi Poliţia Comunitară colaborează permanent pentru identificarea şi punerea în practică a unor soluţii alternative. Există în derulare un proiect de parteneriat public-privat de monitorizare video şi cu aparatură radar performantă a traficului rutier pe D.N.7 în oraşul Nădlac, care va fi pus în funcţiune în lunile următoare. Asigurăm cetăţenii că în colaborarea menţionată vor fi întreprinse măsurile necesare şi toate activităţile posibile  pentru a limita la minim efectele negative ale derulării prin oraşul Nădlac a acestui trafic de-a dreptul infernal, am putea spune.

Sursa: Glasul Aradului

Autor: Florica Bunaciu ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Aradului
fashiondays.ro