Stire

Şoferii imprudenţi vor fi pedepsiţi cu asigurări mai scumpe

14.11.2008 ⋅ 0 comentarii

Şoferii neatenţi, implicaţi în accidente vor fi în dublu dezavantaj prin sistemul bonus-malus de tarifare a asigurărilor. Aceştia vor fi nevoiţi să plătească mai mult pe RCA decât cei atenţi, cărora li se vor face chiar reduceri. Astfel, pentru cei care au la activ câteva accidente în ultimii cinci ani, poliţa de asigurare se poate chiar dubla.

Începutul anului 2010 va introduce sistemul bonus-malus în tarifarea asigurărilor RCA, conform Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA). Prin intermediul acestui sistem, proprietarii de autovehicule vor putea plăti o primă de asigurare mai mică dacă în anul anterior nu au produs accidente sau mai mare, dacă au avut.

Dacă şoferii consideră că mai e ceva timp până la începutul anului 2010 cei de la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor lucrează la crearea unei baze de date, cu datele şoferilor care au produs accidente din vina lor, în ultimii ani. Până în prezent, o astfel de bază de date nu a existat, astfel încât introducerea acestui sistem nu a fost posibilă. Astfel, şoferul care a făcut un accident acum doi-trei ani va plăti mai mult pe RCA în momentul introducerii sistemului bonus-malus iar prin aspectul „bonus“ al sistemului, un şofer exemplar va fi recompensat prin reducerea tarifului la poliţa de asigurare. Obiectivul principal al sistemului bonus-malus este de încurajare a asiguraţilor prudenţi şi o descurajare a celor care, dintr-o serie de motive, înregistrează daune mari. „Era nevoie de un astfel de sistem în condiţiile în care unii dintre şoferi nu erau responsabili, nefiind interesaţi din diverse motive de daunele provocate. Cei neatenţi vor fi „arşi“ la buzunar şi cu siguranţă vor fi atenţi la pagube, iar şoferul model va fi recompensat plătind mai puţin pentru prima de asigurare“, a declarat Octavian Silaghi, director agenţie BCR Arad.

Sistemul are beneficii doar pentru şoferii atenţi şi conţine zece clase de bonus şi patru de malus. În cazul în care contractul s-a desfiinţat prin neplata primelor de asigurare aferente, clasa bonus nu se transmite, în schimb clasa malus se păstrează dacă se încheie un nou contract într-un an. De asemenea, la încheierea unui nou contract, cu asigurator, şoferul este obligat să prezinte adeverinţa bonus-malus. Şoferii maşinilor de mare tonaj implicaţi în-tr-un accident le se va scădea câte o unitate din clasa bonus, cu acazia fiecărui incident.

Printre deciziile CSA se mai numără şi faptul că începând cu 1 ianuarie 2009, poliţele de răspundere civilă auto obligatorii vor putea fi emise şi electronic. Discounturile maxime pe care o companie de asigurare le poate acorda sunt de maxim 25%.

Sursa: Glasul Aradului

Autor: Sandra Stoler ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Aradului
fashiondays.ro