Lege ?n favoarea clienţilor
24.11.2008 ⋅ 0 comentarii
S-a terminat cu nemulţumirile clienţilor în ceea ce priveşte repararea sau înlocuirea produselor de către comerciant. În acest sens, s-a introdus o nouă lege, prin care în termen de 15 zile vânzătorul este obligat să repare sau să înlocuiască produsele deteriorate. De asemenea, în cazul reparării produsului, vor fi montate numai piese noi, fapt precizat clar de lege.
S-a avut în vedere faptul că în Legea 449/2003 nu era prevăzut un termen de reparare sau înlocuire şi că acestea se fac în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator. Până în prezent, s-a constatat, pe baza sesizărilor şi reclamaţiilor înregistrate la OJPC, că această „perioadă rezonabilă” nu este tocmai bine înţeleasă nici de către operatorul economic, nici de către consumator şi, în acest sens, se propune introducerea unui termen care „să nu depăşească 15 zile”. Dumitru Muscă, inspector şef adjunct din cadrul OJPC Arad, ne declară: „Este o lege foarte bună, care vine în completarea Legii 449, a garanţiilor. Aceasta nu era foarte clară şi putea fi interpretată de către agentul economic în favoarea sa. De acum încolo, repararea produsului se va face strict pe cheltuiala vânzătorului, acesta fiind obligat să folosească numai piese noi. În cazul în care comerciantul refuză să respecte legea, riscă amenzi cuprinse între 1.000 şi 3.000 de lei“.
Sursa: Glasul Aradului
Autor: Adrian Cotuna ⋅