Stire

Societăţile arădene din subordinea CLM şi CJA se zbat să facă faţă recesiunii

19.12.2008 ⋅ 0 comentarii

Criza economică izbucnită la nivel mondial a răvăşit România şi a generat probleme destul de grave unora dintre cele mai puternice societăţi. Majoritatea firmelor au procedat la înfruntarea acesteia prin diminuarea cheltuielilor, însă alţii, din păcate, şi prin reduceri de personal. Şi unele societăţi aflate în sobordinea consiliilor judeţene şi municipale au avut de suferit de pe urma recesiunii. Pentru a afla cum stau la acest capitol societăţile arădene, am stat de vorbă cu câţiva directori ale acestora. Contracte neonorate


Cristina Bibarţ, directorul Zonei Libere Curtici ne-a declarat că deocamdată, la societatea pe care o conduce nu s-a făcut resimţită criza financiară, deoarece niciodată nu s-au făcut cheltuieli necumpătate. Cât despre reduceri de personal, aceasta ne-a declarat că, deocamdată, nici nu se pune problema. „Nu suntem deocamdată afectaţi de criza financiară, însă nu ştim ce o să fie anul viitor. Firmele funcţionează în continuare pe platforme. Oricum la noi se cheltuieşte doar strictul necesar. Întotdeauna am avut grijă să punem bani deoparte. Deocamdată nu se pune problema de reduceri de personal. Cum am mai spus, nu ştiu însă ce o să fie la anul...”


Nici Aeroportul Internaţional Arad nu este foarte afectat de criză, potrivit declaraţiilor directorului general, Dan Bălăcel: „Nu putem să spunem că suntem afectaţi deocamdată de criza financiară. Încercăm să ne adaptăm situaţiei. Încep să scadă din păcate numărul celor care pleacă din ţară, însă creşte numărul celor care intră în ţară. Tot timpul am încercat să cheltuim doar strictul necesar. Aşteptăm să vedem ce o să fie în continuare. Sperăm să se termine criza, aşa cum speră toată lumea.”
Una dintre societăţile afectate de recesiune este Regia Autonomă a Drumurilor Muncipale. Potrivit directorului, Caius Parpală, societăţile cu care regia are contracte nu şi-au achitat lucrările finalizate. „Suntem afectaţi de criza financiară, însă nu prin lipsa de lucrări, ci prin lipsa de lichidităţi. Nu reuşim să încasăm lucrările finalizate şi, la un moment dat, s-ar putea ca acest lucru să ducă la un blocaj, pentru că neplata furnizorilor s-ar putea să ne închidă «robinetul». Momentan nu se pune problema de reduceri de personal. Avem contractate lucrări până cel puţin la jumătatea anului viitor, aşa că nu se pretează reducerile de personal. Şi eu cred că lucrări în infrastructură tot vor fi pentru că, ştim cu toţii, infrastructura nu este în cele mai bune condiţii. În condiţiile de criză, absorbţiile forţei de muncă sunt în infrastructură. O altă parte proastă este că băncile dau credite tot mai greu, cu tot mai multe condiţii de creditare...”, ne-a declarat Parpală.


Reduceri de personal
Cele mai grele clipe le trăiesc acum angajaţii Centralei Electrică de Termoficare (CET) Arad. Din cauză că societatea se confruntă cu probleme mari, însă, conform declaraţiilor directorului tehnic, Liviu Vărşăndan, nu neapărat pe fondul crizei financiare, conducerea societăţii va face restructurări. „Noi avem programată o restructurare, dar nu pot să zic neapărat că are legătură cu criza financiară. Tot sectorul energetic din România se confruntă cu o situaţie deosebit de grea. Astfel că programarea reducerilor de personal este în curs de desfăşurare. Am estimat că vor fi reduse 125-150 de posturi, dar cifra nu este definitivă. Noi oricum eram într-o situaţie dificilă şi dacă nu apărea criza. Pentru a reduce cheltuielile, costurile sunt urmărite tot timpul, însă oricum efectul se va vedea abia aproape peste doi ani, deoarece noi suntem o societate cu un ciclu lung de producţie”, ne-a spus directorul tehnic al CET Arad.
Directorul Gospodăririi Comunale Arad, Ioan Covaci, spune că se va strădui ca societatea să aibă cât mai multe lucrări, pentru a depăşi criza economică fără reduceri de personal. „O să fim afectaţi de criză din punct de vedere al volumului de lucru, pentru că n-o să mai avem atâtea lucrări. Ne străduim ca să găsim de lucru, pentru că nu dorim să facem reduceri de personal şi deocamdată cel puţin nici nu poate fi vorba de aşa ceva. Am făcut reduceri de cheltuieli, începând de la economii la facturile telefonice, la combustibil, la cumpărăturile de materiale, mai precis diminuarea cheltuielilor care nu afectează procesul de producţie şi nici personalul. Oricum, societatea încheie anul cu profit. Avem plătite la bugetul de stat toate dările. Una dintre măsurile pe care le-am luat a fost de a participa la toate licitaţiile pe domeniul nostru de activitate”, ne-a informat Ioan Covaci.

Sursa: Glasul Aradului

Autor: Nadia_Bodran ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Aradului
melthdesign.ro/