Stire
Linie telefonică gratuită pusă la dispoziţie de Ministerul Sănătăţii pacienţilor şi medicilor nemulţumiţi
29.01.2009
⋅ 0 comentarii
Alarmaţi de cazul pacientului din Slatina care a murit pe holurile spitalului, în aceste zile reprezentanţii Ministerului Sănătăţii au luat măsuri semnificative pentru evitarea apariţiei problemelor similare. După ce au aprobat protocolul de triere a pacienţilor în cadrul Unităţilor de Primire Urgenţe fiind introdus codul stabilit în funcţie de gravitatea afecţiunilor, reprezentanţii ministerului au lansat împreună cu Ministerul Comunicaţiilor şi o linie telefo- nică publică pentru sesizarea deficienţelor din sistemul sanitar. Numărul de telefon 0800800885 este gratuit şi se adresează atât pacienţilor care pot sesiza probleme în asigurarea asistenţei medicale, precum şi medicilor, care sunt încurajaţi să comunice problemele întâlnite în exercitarea profesiei. Pentru început linia telefonică va funcţiona doar cinci zile pe săptămână, de luni până vineri, între orele opt dimineaţa şi şase seara. În acest interval orar o echipă operativă formată în cadrul ministerului va răspunde la apelurile telefonice care ulterior vor fi selectate în funcţie de problemele semnalate pentru a fi transmise direcţiilor specializate spre soluţionare. Toate apelurile vor fi înregistrate în acest fel persoanele puse pe glume care apelează numărul gratuit de mai multe ori sau adresează injurii vor fi date pe mâna autorităţilor. De asemenea apelurile anonime nu vor fi luate în considerare, Ministerul Sănătăţii asigurând cetăţenii care sesizează o neregulă că identitatea lor va fi protejată în cazul unor eventuale investigaţii. Totodată aceştia sunt avertizaţi că linia telefonică este destinată exclusiv reclamaţiilor şi în niciun caz persoanele de la capătul firului nu vor oferi consultaţii medicale.
Sursa:
Observator.info
Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați
Observator.info