Stire

De la minus 1200 de miliarde de lei la plus 286 de milioane de euro!

30.01.2009 ⋅ 0 comentarii

Foto: Aşa arăta la privatizare hala în care se produceau metrourile pentru Bucureşti şi în care a fost realizat trenul prezidenţial, înainte de 1989...

 

Foto:... şi aşa arată acum: garniturile Săgeata Albastră făcute aici sunt scoase din hală nu pe şine de cale ferată, ci pe perină de aer!

Până în anul 1989 vagoanele care se făceau la IVA (Întreprinderea de Vagoane Arad) erau de un anumit nivel tehnic – corespunzător vremurilor respective... Uzina arădeană producea pentru CFR vagoane relativ simple din punct de vedere al echipamentelor, viteza de circulaţie era stabilită la 120 de kilometri pe oră. Vagoane mai complexe erau cele fabricate pentru export – spune Dan Micălăcian, director general adjunct al Astra Vagoane Călători.

După revoluţie, un pas pozitiv în evoluţia firmei a fost colaborarea cu firma Dietrich, privind realizarea vagonului AVA 200, un vagon compartimentat, proiectat şi construit pentru o deplasare de 200 de kilometri pe oră, vagon climatizat, cu echipamente de calitate privind boghiul, sistemul de frânare, sistemele de închidere-deschidere ale uşilor, sistemele de sonorizare. „Din punctul acesta de vedere, faptul că am colaborat cu ei şi am dezvoltat licenţa aceasta a fost un salt, ne-a apropiat de ce înseamnă metodă de lucru, organizare, echipamente la un nivel mai înalt” – declară directorul general. Dar saltul cel mai important firma l-a făcut odată cu privatizarea, în anul 2000. Societatea avea datorii de 1200 de miliarde de lei! Odată cu privatizarea, modul în care s-a gestionat firma s-a schimbat. Noul proprietar a achitat datoria uriaşă pe care a acumulat-o societatea în 10 ani. De la un minus de 1200 de miliarde de lei în anul 2000, s-a ajuns la o situaţie radical diferită: au fost semnate noi contracte, cu termene de livrare începând cu anul 2008, cu o valoare de peste 286 de milioane de euro! Mai mult, Astra Vagoane Călători a dezvoltat în jurul său un grup de firme: Astra Vest Bucureşti, IRV Călători „CFR Sirv Titu”, Marmura Service Bucureşti şi Tristar Bucureşti, realizând unul dintre cele mai puternice holdinguri autohtone din industria românească.
Directorul general adjunct Micălăcian spune că „trebuie să ţinem cont de faptul că problema a fost rezolvată numai prin puterea firmei noastre, care a produs, a vândut, şi-a plătit datoriile şi a câştigat”.

Sursa: Observator.info

Autor: Andrei Ando ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
melthdesign.ro/