Stire

Ţeapă de 9 000 de lei la schimb valutar!

05.02.2009 ⋅ 0 comentarii

Autorităţile ridică din umeri, în faţa unei situaţii în care oameni de bună credinţă, chiar dacă neatenţi, sunt spoliaţi

Zi de coşmar pentru Liliana Covaci, o femeie de bună credinţă, care a vrut să preschimbe în lei peste 12 000 de euro. Ţeapa pe care a primit-o e, deja, clasică. Casa de schimb valutar din centrul oraşului, în apropierea Teatrului, are un afişaj care seduce şi... înşeală. Femeia a crezut că vede cursul de schimb, de 4,3 lei. În realitate, mic şi aproape ilizibil, scrie că e vorba despre cecuri de călătorie. Aşa că a intrat. A întrebat dacă e corect cursul afişat şi i s-a răspuns, printr-un clătinat din cap, afirmativ. Greşeala cea mare este că a semnat bonul de casă, cu o sumă cu 9 000 de lei mai mică decât cea scontată! „Casieriţa mi-a strecurat hârtia într-un spaţiu strâmt, pe o tăviţă, scrisul e foarte şters! Nu am văzut nimic şi am semnat, dar când am văzut suma, am cerut imediat să mi se restituie banii. Chiar am întrebat înainte, se poate vedea şi pe camera de luat vederi, dacă e corect cursul de schimb la 4,3 lei, dacă nu mi se trage niciun comision” spune, în culmea disperării, Liliana Covaci.
În spatele păgubitei, la rând aştepta Madlena Pruş. De bună credinţă, aceasta s-a solidarizat imediat cu victima, nu a băgat capul în pământ ca ştruţul şi a cerut să se facă dreptate. A însoţit-o pe femeie peste tot, inclusiv la redacţia Observator. „Tot ce spune doamna este adevărat! A fost păcălită! A întrebat înainte care sunt condiţiile şi nu a fost informată corect, a fost indusă în eroare. Scrie acolo că a fost informată în scris şi verbal, dar nu este adevărat. Este posibil în România ca oamenii să fie păcăliţi aşa şi să nu se ia nicio măsură?” acuză aceasta.
La faţa locului au fost chemate Poliţia şi Protecţia Consumatorului. Autorităţile au ridicat din umeri, fapt care le-a nemulţumit profund pe cele două doamne. „Deşi programul era până la ora 17, la ora 15 casiera a închis schimbul valutar şi a plecat, ajutată de reprezentantul Poliţiei, domnul Abrudan. Acesta a spus că nu poate ajuta cu nimic. Şi de la Protecţia Consumatorului, acelaşi răspuns. Dar nu este normal ca oamenii corecţi să nu fie protejaţi de nimeni” spune Madlena Pruş. Păgubita este hotărâtă să facă plângeri în scris autorităţilor competente şi să se adreseze instanţei de judecată, pentru a i se face dreptate.
Lecţia principală care trebuie reţinută din păţania doamnei Covaci este, desigur, ca oamenii să fie foarte atenţi în ce fel de locuri intră şi mai ales ce hârtii semnează. Să nu lase banii din mână până ce nu se conving că tranzacţia este corectă. Totuşi, ideea că oamenii, clienţii, pot fi traşi pe sfoară, cu acte pretinse în regulă, pentru un moment de neatenţie, este inacceptabilă. Ca dovadă, sunt cazuri în care oamenii înşelaţi, care au fost insistenţi şi s-au bătut pentru a li se face dreptate, au primit banii înapoi.
În fond, autorităţile trebuie să demonstreze, în astfel de cazuri, că sunt de partea care trebuie: să arate că fac tot ceea ce se poate pentru a aplica spiritul, nu doar litera legii. Trebuie să facă demersuri, inclusiv pentru modificarea legislaţiei, în aşa fel încât regulile să fie făcute în favoarea oamenilor, chiar şi a celor mai puţin atenţi şi informaţi, şi nu în favoarea celor care vor să le dea ţepe. Altfel, buna lor credinţă pică sub semnul întrebării.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
melthdesign.ro/