Stire

Cum umflă antreprenorii factura primăriei

23.02.2009 ⋅ 0 comentarii

Au fost constatate numeroase abateri de la lege în privinţa contabilizării banilor din bugetul municipiului

Camera de Conturi Arad, care ţine de Curtea de Conturi a României, a efectuat un control privind execuţia bugetară a municipiului Arad pe anul 2007. În urma acestui control, s-a constatat, printre altele, că au fost efectuate cheltuieli cu încălcarea unor prevederi din Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice. Abaterile respective au fost realizate atât în ce priveşte cheltuielile curente cu bunuri şi servicii, cât şi cheltuielile de capital. În cazul lucrărilor de reparaţii trotuare pe strada Posada, s-a achitat necuvenit antreprenorului, după cum se arată în raport, suma de 8.000 de lei, ca urmare a faptului că au fost acceptate la plată lucrări în care erau înscrise suprafeţe de trotuar refăcute cu pavaj, mai mari decât cele rezultate din măsurătorile efectuate de beneficiar în timpul controlului.
Pentru lucrările de investiţii contractate s-a acceptat achitarea către trei antreprenori a unei facturi şi situaţii de lucrări a căror valoare a fost majorată nejustificat prin utilizarea de cote eronate de asigurări de sănătate, fond şomaj sau CAS, mai mari decât cele prevăzute de lege. Suma totală plătită pentru aceste lucrări, una dintre ele fiind „punct termic Primăria Arad”, a fost de 3.100 de lei.
În cazul lucrărilor de investiţii la obiectivul „Complex de locuinţe colective Sânicolaul Mic – 3 blocuri tip garsoniere”, s-a decontat nelegal celor doi executanţi suma totală de 5.400 de lei, acceptându-se plata unor situaţii de lucrări reprezentând organizare de şantier, în care au fost cuprinse suprafeţe de teren mai mari decât cele din documentaţia tehnică. Se pare însă că primăria ar fi recuperat ulterior de la antreprenori aceste sume.
În acelaşi document se arată că nu au fost întocmite procese verbale de recepţie a construcţiilor în baza a 182 de autorizaţii de construire, al căror termen de valabilitate a expirat în 2007.
Neluarea măsurilor legale a condus la imposibilitatea colectării unor impozi-
te şi taxe locale, astfel încât la sfârşitul lui 2007, creanţele bugetare restante însumau 43.200.000 de lei.
Raportul arată că nu au fost clarificate operaţiuni privind plăţi efectuate de contribuabili, precum şi faptul că au fost înscrise date inexacte şi, ca urmare, situaţiile financiare anuale nu respectă cerinţele Legii nr. 82/1991 a contabilităţii.
Se pare că încasările evidenţiate în afara bugetului local, încadrate la Fondul de rulment, au fost preluate eronat din contabilitate. Se pare că excedentul a fost „umflat” la suma de 18.000.000 de lei, când de fapt era vorba de un deficit de 5.418.000 de lei. Au fost de asemenea operaţiuni patrimoniale meînregistrate în contabilitate.
Nu au scăpat de atenţia camerei de conturi nici instituţiile subordonate, unde s-a constatat că veniturile unor angajaţi au fost şi ele „umflate”, prin atribuirea unor sporuri nelegale, de exemplu „spor de fidelitate” la teatrul de Marionete.
Primăria a fost sfătuită să crească exigenţa şi eficienţa controlului financiar preventiv, pentru a preîntâmpina cheltuielile nelegale şi risipa resurselor financiare şi materiale.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
melthdesign.ro/