Stire

Cheltuiala ?n vremea crizei: Consiliul Judeţean Arad vrea să ?şi facă reclamă, ?n medie, de aprox. 350 de milioane de lei vechi lunar!

08.05.2009 ⋅ 0 comentarii

* Nu există nicio altă instituţie arădeană, publică sau firmă privată, care să cheltuiască lunar atâţia bani pe publicitate. Nici chiar unităţile de producţie şi nici companiile multinaţionale!

Traian Băsescu a vorbit în cunoştinţă de cauză atunci când se referea la dezmăţul bugetar şi la modul cum se cheltuiesc, cu multă uşurinţă, banii publici. Consiliul Judeţean Arad a publicat pe pagina de internet www.e-licitatie.ro documentaţia de atribuire a contractului de servicii de publicitate prin presă. Câţi bani vrea să cheltuiască („estimativ”, deci suma poate fi mai mică sau mai mare) Consiliul Judeţean Arad ca să îşi facă reclamă în ziare? 236 000 RON (2,36 miliarde lei vechi), până la data de 31 decembrie 2009. Adică, dacă ţinem cont că ofertele se vor deschide în 18 mai, în şapte luni şi jumătate Consiliul Judeţean va cheltui în medie, lunar, cu publicitatea, aprox. 350 de milioane de lei vechi! Lunar! Adică mai mult decât s-a cheltuit vreodată, în mod constant, în istoria acestei instituţii!
Ar mai fi ceva de adăugat. Nu există nicio altă instituţie arădeană, publică sau firmă privată, care să cheltuiască lunar atâţia bani pe publicitate. Nici chiar unităţile de producţie, care au interesul să îşi vândă produsele sau să angajeze personal! Nici Consiliul Judeţean nu a plătit atât, niciodată până acum! În perioadă de criză financiară lucrurile însă se schimbă şi se impun, iată, decizii înţelepte...
Explicaţii pentru alocarea acestei cheltuieli prognozate incredibile pot fi mai multe. Dacă ţinem cont că în caietul de sarcini o cerinţă obligatorie este ca firma care va câştiga contractul să aibă cifră de afaceri de minim... 706 000 RON în ultimii trei ani – ne putem pune o întrebare firească: oare care este fix această firmă? Şi pe baza cărui algoritm sofisticat s-a calculat tocmai cifra de 706 000 RON, ca prag minim? De ce nu 707 000? Sau 750 000?! Sau mai puţin?! Există o replică bună într-o reclamă la bere, care e posibil să se potrivească de minune şi aici: prietenii ştiu de ce!
La tarifele actuale în presa scrisă locală, 350 de milioane de lei (vechi), suma medie care va fi alocată lunar de Consiliul Judeţean pentru reclamă, înseamnă aprox. 17 pagini alb-negru. Adică săptămânal câte patru pagini şi un sfert! Bineînţeles, conducerea Consiliului Judeţean nu a lăsat nimic la voia întâmplării şi a indicat cu aceeaşi înţelepciune, în caietul de sarcini, şi profilul ziarelor care pot primi de la câştigătorul licitaţiei aceşti bani.
O altă explicaţie a generozităţii Consiliului Judeţean poate fi asociată cu apropierea campaniei electorale europarlamentare şi pentru alegerile prezidenţiale.
Este de pe acum interesant de urmărit unde vor ajunge banii Consiliului Judeţean şi pentru ce fel de servicii. La fel de interesant este şi cât de echitabil vor fi distribuiţi banii de publicitate ai instituţiilor din subordinea Consiliului Judeţean. Nu este vorba nici acolo de bagatele! La Regia Apă-Canal, de pildă, s-a propus suma de 1 miliard de lei vechi pentru reclamă, dar până la urmă va fi 500 de milioane. Şi la alte societăţi este vorba tot de sume similare. Oricum, cunoscătorii ştiu că nu este vorba despre nicio „echitate”. Consiliul Judeţean şi instituţiile care îi sunt subordonate rezonează într-un singur glas!

Sursa: Observator.info

Autor: Andrei Ando ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro