Stire

Ovidiu Pitaş rade asfaltul cu sute de cai-putere, măsur?ndu-şi cursa (şi viaţa) ?n secunde

12.08.2009 ⋅ 0 comentarii

Ovidiu Pitaş (24 ani) este unul din băieţii grăbiţi ai Aradului. Un prieten pe care şi l-ar dori oricine, frumos, bine legat şi nebun în ale curajului. Are viteza în sânge, aşa s-a născut, moştenind de la tatăl său pasiunea pentru bolizii zburători şi sfidători ai gravitaţiei. Trăieşte periculos – dar asta e starea lui obişnuită, controlând sutele de cai putere ce cutremură aerul cu o smucitură de mână. În rest e patron la o firmă de spălătorie auto, una dintre cele mai exigente şi profesioniste.
Aveţi curajul să intraţi în maşina lui?Cum să începi un articol despre Ovidiu Pitaş? Poate mai bine s-ar pricepe fetele, moarte după senzaţii tari, dar mai ales după ce dau cu ochii de acest băiat fain de tot, înalt, statură atletică, ochii negri scăpărători, serios şi nebun pe asfalt. În costumul său negru de pilot pare un fel de Batman al asfaltului care ştie mereu ce are de făcut şi nu se pierde cu firea la... 200 km/oră! Aşezat la volan, Fiatul Coupe roşu dispare ca un fum colorat, lăsând în urma sa scrâşnetul dur al roţilor. Moştenirea acestei pasiuni periculoase o are de la tatăl său, mecanic auto. „Am învăţat să conduc maşina de la 12 ani în piaţa de maşini! – spune Ovidiu – iar carnetul l-am luat la 18 ani!”. Ce mai e de spus?! Caută continuu noutăţi pe internet, în reviste de specialitate, se întâlneşte săptămânal cu partenerii de curse şi visează la un bolid performant. „Vitezomanii” Aradului sunt o categorie nesuferită, totuşi. Lumea e deranjată de coşmarul infernal al maşinilor şi motocicletelor care rad asfaltul pe timp de noapte. Iată şi un răspuns de partea cealaltă a baricadei.
Necesitatea unui spaţiu pentru curse legale„ E o problemă care ar trebui rezolvată la modul cel mai serios şi rezonabil. Suntem vreo 40-50 de pasionaţi vitezomani care facem curse legale. Am vrut să organizăm astfel de curse şi în Arad, dar n-am avut cui să ne adresăm şi nici cine să ne asculte. Profit de acest dialog şi, în numele tuturor celor care practică acest sport -  adresez o doleanţă primăriei, aprobarea curselor de două-trei ori pe an. Sunt atâtea locuri disponibile, numai să se vrea. Au fost câteva demonstraţii pe aeroport, dar acum conducerea nu mai este de acord. Este imposibil să nu se găsească o locaţie şi pentru noi, mai ales că lumea este interesată de acest sport. Viteza la volan sau pe motocicletă sunt sporturi extrem de agreate şi sperăm că Aradul va oferi un spaţiu pentru aceste manifestări. Dar pentru că nu avem unde să ne desfăşurăm, ne întâlnim, de obicei vineri după-masa, toţi vitezomanii şi stăm de vorbă la patinoar în parcare despre problemele noastre, noutăţi, curse. Ar fi foarte bine ca măcar într-o duminică după-masă să se stabilească un traseu pentru curse, mai ales că traficul este foarte scăzut şi s-ar putea realiza acest lucru fără probleme. Numai să se vrea şi să avem parte de puţină înţelegere.”  Când pasiunea îşi spune cuvântulOvidiu se prezintă la curse cu un Fiat Coupe. Ieşim în stradă şi admirăm bijuteria roşie, joasă, la care tânărul a lucrat serios. „Este o maşină sport, cu motor de 2000 cm3, 16 valve turbo. Puterea motorului este de 190 de Cai-Putere, dar după modificări ajunge la 300 CP. Am participat la mai multe concursuri de curse legale la Baia-Mare, Braşov, Arad, Satu-Mare dar şi în Ungaria. Ultima dată a fost în luna mai când s-a organizat în faţa complexului comercial „Armonia” un concurs de îndemânare la curbe pe care l-am parcurs în 15-16 secunde. Am luat locul II la  „Bornaut”, adică un gen de probă căruia cunoscătorii îi spun „cauciuc ars”. E vorba de momentul plecării în cursă, acele fracţiuni de secundă în care roţile se învârtesc pe loc, în mare viteză, iar maşina rulează foarte încet. Cursele se fac pe o distanţă dată – 402 m. Pe acest parcurs se poate dezvolta o viteză de până la 200 km/oră...”                Liber la curse legale în viitorul apropiatEste visul oricărui pasionat de curse, care, în alte oraşe din ţară sunt deja o obişnuinţă a şoselelor, atunci când se organizează astfel de evenimente la care participă concurenţi din toată ţara. Speranţa vitezomanilor este că în scurt timp şi Aradul va organiza astfel de curse. „De ce să enervăm lumea, noaptea - cu zgomotul maşinilor şi motocicletelor - când se poate organiza totul legal, o dată sau de două ori pe an?! Este un sport extrem, frumos şi periculos, asta e clar - iar oraşul nostru dispune de spaţiu suficient. Dacă suntem europeni, atunci să fim pe deplin!” Până când administraţia locală îşi va da ok-ul, asistăm în continuare cu respiraţia tăiată la cursele legale ale...morţii. „În septembrie se cam termină sezonul la curse, în ţară, dar vor mai fi în toamnă în Ungaria şi apoi în Germania unde voi participa, bineînţeles. Aşteptăm cu încredere anul viitor în speranţa că lucrurile se vor schimba în bine şi la noi.” L-am întrebat care sunt maşinile cele mai bune din lume, iar răspunsul a fost concis: „cele de fabricaţie italiană, indiferent de marcă, pentru că sunt cele mai rapide”. Recordul european la curse legale pe lungimea de 402 m este de 7-8 secunde, iar Ovidiu o parcurge cu Fiatul Coupe în 14 secunde, lucrând la îmbunătăţirea timpului. În scurta sa perioadă de participare la concursuri, arădeanul a fost premiat la Târgul Expo Arad International – 10-12 octombrie 2008 „Tuning Car” cu maşina Fiat Coupe, apoi în mai anul acesta a luat premiul „Best Woofer and Exhaust Underground / Best Bournaout Locul II”.
*                *                * Ovidiu Pitaş la volan sau pe motocicleta Kawasaki este o cometă a asfaltului, o linie colorată ce lasă în urmă scrâşnetul fioros al motorului ambalat la maxim. Un mâncător de asfalt, un sportiv pasionat ce-şi trăieşte anii tineri la turaţie maximă, un curajos învingător al vitezei extreme, vizitator obişnuit al infernului cailor-putere pe care puţini îi pot stăpâni. „În faţa oricărui concurs mă gândesc la un singur lucru: să trec primul linia de sosire!”  Nu are timp de emoţii iar frica nu există. Asfaltul duduie sub roţi, totul dispare în jur, culorile lumii se-amestecă, iar viaţa se comprimă în secunde. E împlinire, durere, bucurie, un mod special de exprimare, pasiune, curaj nebunesc. De admirat - de la distanţă, de ţinut – îndeaproape, un astfel de om.              
Ovidiu Pitaş - arădean, 24 de ani. Frumos, curajos la extrem, serios, patron, pasionat de curse auto şi moto. Prima sa maşină a fost un Fiat Uno, apoi un Ford Siera, un BMW şi acum acest Fiat Coupe cu care a câştigat deja câteva curse. Ştie să conducă dar şi să repare şi să modifice. A învăţat mecanica auto de la tatăl său, astfel că ştie să-şi adapteze bolidul după necesităţi. Îşi doreşte un Nissan Silvia, o maşină sport cu care poate executa probe de drift fără probleme (maşina merge numai de-a latul!) – nu vă cruciţi, asta e o altă probă de îndemânare! Este totodată şi posesorul unui birmanez pe nume Tomi, nedespărţit de firma de spălătorie a stăpânului, mereu interesat de noile sale achiziţii pe 4 sau 2 roţi. Când motoarele încep să-l obosească, se lasă dezmierdat în braţele unei blonde frumoase şi romantice, Luminiţa - aşa cum îi stă bine unei pisici de rasă şi unui vitezoman înrăit cu inimă de leu.

Sursa: Observator.info

Autor: Felicia R.Gheorghe ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
melthdesign.ro/