Stire

Szabo Gergo a c?ştigat Raliul Aradului Atrium Center

28.09.2009 ⋅ 0 comentarii

Pilotul maghiar Szabo Gergo este noul campion naţional absolut al României în cadrul Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop.Szabo Gergo a câştigat prima ediţie a Raliului Aradului Atrium Center desfăşurată vineri şi sâmbătă şi şi-a mărit astfel avansul la 13 puncte faţă de locul secund din clasamentul CNR, deţinut de pilotul italian Marco Tempesta, ceea ce îi asigură matematic titlul, cu doar o etapă înaintea finalului de sezon. Raliul Aradului Atrium Center a fost o etapă dură chiar şi pentru cele mai bune echipaje, doar doi dintre primii cinci piloţi din clasamentul general provizoriu al CNR Dunlop reuşind să încheie cursa. Bogdan Marişca (locul 5) a declarat forfait datorită unor probleme la motor apărute în timpul probelor. Tot problemele tehnice i-au oprit în cursă pe finlandezul Jarkko Miettinen (locul 2) şi Vali Porcişteanu (locul 4). Tempesta a făcut spectacol la „superspecială”, iar Porcişteanu a avut ghinion pe macadamÎn prima zi a compeţitiei s-a desfaşurat proba superspecială Atrium Center, pe circuitul VIK Power. Parcursă de toţi cei 32 de piloţi validaţi la înscriere, „superspeciala” l-a avut drept câştigător pe italianul Tempesta, urmat de Jarkko Miettinen (campionul sezonului trecut) şi de Szabo Gergo, la aproape 3 secunde în spate. Pe locurile patru şi cinci au sosit în ordine Vali Porcişteanu şi Jean Tatu. La fel de spectaculoase au fost şi cele şase probe speciale de macadam între localităţile Conop, Nadăş şi Bârzava. Au fost trei treceri succesive pe două trasee, prima dintre ele fiind hotărâtoare în stabilirea ierarhiilor. În prima speciala a zilei, pe un traseu lunecos şi puţin cunoscut, favoriţii au pilotat destul de prudent încercând parcă să pastreze energie pentru trecerile ulterioare. Excepţie au făcut Miettinen şi Szabo, despărţiţi de trei secunde, care au trecut cu mai mult de 10 secunde înainte de Tempeste şi peste 20 de secunde de Vali Porcisteanu, care s-a confruntat şi cu o pană de cauciuc. Ghinionul lui Porcişteanu a fost maxim în speciala a doua a zilei, între Nadăş şi Bârzava, fiind nevoit să abandoneze datorită unor probleme mecanice. Aceasta a fost de altfel proba hotărâtoare în stabilirea ierarhiilor în etapă de la Arad şi în campionatul naţional, deoarece principalul favorit al zilei, finlandezul Miettinen a abandonat şi el, tot din cauza unor probleme mecanice.Savu s-a răsturnat, dar a scăpat cu viaţăCampionul en-titre i-a netezit astfel drumul spre victorie lui Szabo Gergo, care a câştigat toate celelalte speciale ale zilei la distanţe mari faţă de principalul său urmăritor, Marco Tempesta. Ultima specială a fost decisivă nu doar prin abandonurile lui Miettinen şi Porcişteanu. Masina pilotată de Horaţiu Savu s-a răsturnat, blocând traseul, astfel că juriul de arbitrii a acordat timpii probei speciale celor ce au fost blocati pe traseu de accidentul din proba identică. Altfel, la final au ajuns doar 18 echipaje.

Clasament final Raliul Aradului Atrium Center 
1. Szabo Gergo 1h 11'06.4" 2. Marco Tempesta + 1'40.9" 3.Dan Girtofan + 5'12.8" 4.Jean Tatu + 6'53.9"5.Edwin Keleti + 8'13.1" 6.ALenxandru Filip + 8'43.2" 7.Octavian Popa +9'03.8"8.Daniel Ungur +9'13" 9. Ernest Mulner + 9'57.5" 10.Ladislau Szekely + 3'30.6"

Sursa: Observator.info

Autor: Daniel Berar ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
melthdesign.ro/