Stire

Romtelecom ?şi pune abonaţii pe drumuri pentru a refuza oferta unui asigurator

30.04.2010 ⋅ 0 comentarii

Compania de telefonie şi partenerul său, Astra Asigurări, încearcă să facă rost ”cu japca” de beneficiari pentru poliţa de asigurare a locuinţei.
Poate că mulţi dintre dumneavoastră au primit deja, odată cu factura de la Romtelecom, o poliţă de asigurare a locuinţei, oferită de societatea Astra Asigurări. Din acest an, asigurarea pentru locuinţă va deveni obligatorie, iar de acest lucru au profitat şi cele două societăţi: Romtelecom şi Astra, care s-au grăbit să recurgă la practici puţin spus îndoielnice, pentru a face rost de clienţi. Oferta este tentantă: 3 luni de asigurare gratuită, cu opţiune de prelungire pentru un an, cu reducere de 50% (adică 10 euro/an). Problema este următoarea: dacă nu doriţi să încheiaţi un contract cu Astra, trebuie să vă prezentaţi în termen de 10 zile la un ghişeu Romtelecom. Dacă nu faceţi acest lucru, contractul va fi încheiat, pentru că se ia în considerare “acordul tacit” al clientului. Printre informaţiile pe care le primiţi acasă, nu se află şi un număr de telefon la care să sunaţi, în caz că doriţi să refuzaţi oferta. Dacă nu sunteţi atenţi, s-ar putea să nu citiţi tot ceea ce primiţi în plicul Romtelecom şi vă puteţi trezi cu un contract de toată frumuseţea, iar Astra va considera că are dreptul de a folosi datele dumneavoastră personale. Există totuşi un număr de telefon pe care îl puteţi apela dacă nu doriţi să încheiaţi un contract pentru asigurarea locuinţei, însă acesta le-a fost oferit doar celor care s-au interesat la ghişeu şi ulterior a fost făcut public într-un comunicat de presă al companiei de telefonie. Numărul este 1930.Deşi au fost câţiva arădeni care au ameninţat cu reclamarea acestei practici la Comisariatul Judeţean de Protecţie a Consumatorului, acest lucru nu s-a întâmplat încă în mod oficial, aşa cum ne-a informat Adina Sucigan, director coordonator al filialei de la Arad. Abonaţii Romtelecom trebuie, aşadar, să facă eforturi într-o perioadă determinată de timp, de a se prezenta la magazinele Romtelecom sau de a suna un operator, pentru ca datele lor personale să nu ajungă la Astra şi pentru a nu deveni beneficiarii unei asigurări pentru care nu şi-au dat încuviinţarea. În comunicatul emis de Romtelecom se arată că dacă în perioada de gratuitate de trei luni, clienţii nu optează pentru prelungirea poliţei de asigurare, aceasta va înceta.Nu puţini sunt cei care rostesc cuvântul „înşelătorie” atunci când aud de „tactica” celor două societăţi partenere. Ceea ce este sigur, e că Romtelecom nu a avut decât de pierdut la capitolul imagine şi poate nu numai, în urma acestei tentative de atragere a clienţilor, volens nolens, într-o capcană în urma căreia o societate de asigurări să aibă de câştigat, fie şi doar accesul la datele noastre personale.

Sursa: Observator.info

Autor: Dana Mirea ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
melthdesign.ro/