P?nă la 500 de anchete sociale pentru verificarea actelor depuse de solicitanţii ajutorului pentru ?ncălzire
14.10.2010
⋅ 0 comentarii
În acest an au fost modificate criteriile în baza cărora se acordă ajutoarele pentru încălzire: vor fi luate în considerare atât veniturile solicitanţilor, cât şi proprietăţile lor. Tocmai apariţia acestor schimbări a făcut ca cerererile tipizate să nu fie încă tipărite, însă conducerea Direcţiei de Dezvolare şi Asistenţă Comunitară (DDAC) îi asigură pe cei interesaţi că înregistrarea acestor cereri va începe cu două zile înainte de termenul legal, şi anume din 18 octombrie (şi nu 20 oct.).
În ceea ce priveşte centrele unde pot fi depuse cererile, acestea sunt aceleaşi patru de anul trecut, cu diferenţa că centrul nr. 2 este situat acum pe Calea Radnei nr. 250, la sediul Direcţiei. Cartierul arondat acestuia este Micălaca, inclusiv zona III. Centrul nr. 1 se află în P-ţa Plevnei nr. 1, iar locuinţele arondate sunt cele de pe Bulevardul Revoluţiei, de la P-ţa Romană până la Gară şi străzile adiacente, Aradul Nou, Sânicolaul Mic, Subcetate, Mureşel, Grădişte, Cartierul Funcţionarilor. Centrul nr. 3 se află pe Calea Aurel Vlaicu nr. 227, iar locuinţele arondate sunt cele din zonele: Şega, Gai, Bujac, Poltura, Calea 6 Vânători. Centrul nr. 4 se află pe strada Baladei nr. 5 (zona Confecţii), iar zonele arondate sunt: Pârneava, zona Confecţii, Faleza Sud, Drăgăşani, Cadaş şi Şega.
Programul acestor 4 centre este cuprins între orele 8 şi 17 în timpul săptămânii şi de la 9 la 13 sâmbăta.
Înmânarea cererilor către beneficiari pentru încălzirea locuinţei cu gaze naturale şi energie termică se va face la casieriile CET Arad, respectiv E-ON Gaz, iar pentru cei a căror încălzire a locuinţei se face cu lemne, cărbuni, combustibili petrolieri se va face la centrele de preluare a cererilor. Preluarea cererilor în centre se va face după un program pe zile şi străzi. Pentru a evita aglomeraţia, administratorii de bloc vor fi cei care vor depune cererile. În urma depunerii acestora, pentru termoficare vor fi subvenţionate facturile în proporţie de 10-90%, în funcţie de venit. Celor care primesc venitul minim garantat, li se va achita în totalitate factura la încălzire. În acest moment 336 de dosare se află în această situaţie. În ceea ce priveşte ajutorul pentru lemne, acesta va fi acordat o singură dată pentru toate cele 5 luni (noiembrie-martie), însă această dată nu se ştie încă.
Vă reamintim că plafonul referitor la venituri este acelaşi: 615 lei/persoană, însă au apărut reglementări referitoare la proprietăţi: toţi cei care deţin clădiri sau spaţii locative în afara celei de domiciliu, precum şi cei care deţin autoturisme care depăşesc 1.600 cmc, autoutilitare, autocamioane de orice fel şi remorci, şalupe, bărci cu motor, scutere de apă, iahturi, autobuze şi microbuze nu vor mai primi ajutor de încălzire. La fel şi cei care deţin utilaje agricole, de prelucrare agricolă sau a lemnului (tractor, combină, presă de ulei, gater, drujbă) sau care au depozite bancare de peste 3.000 de lei. În ceea ce priveşte această din urmă prevedere, se pare că nu există posibilitatea verificării veridicităţii declaraţiei cetăţeanului. Nici cei cu peste un hectar de pământ în zona urbană şi peste 2 ha în cea rurală nu vor mai primi ajutor de încălzire. La fel şi cei care au mai mult de 3 bovine, 5 porcine, peste 20 de ovine/caprine sau mai mult de 15 familii de albine.
Anul trecut au fost acordate ajutoare pentru aproape 13.000 de arădeni, iar anul acesta se estimează o scădere a acestui număr. Anul acesta vor fi efectuate 400-500 de anchete sociale pentru verificarea actelor depuse la dosar.
Sursa:
Observator.info