Local

Primăria Arad, acuzată că prejudiciază o societate privată de transport pentru a promova transportul cu tramvaiul

27.10.2010 ⋅ 0 comentarii

Societatea de transport Transdara a adresat şi ea o plângere primăriei Arad, aşa cum s-a întîmplat cu firma de pe strada Câmpul Liniştii. De data asta nu este vorba însă de impozite, ci de condiţiile de transport. Într-una dintre hotărârile Consiliului Local Municipal se arată că se avizează o singură staţie pentru transportul prin curse speciale, iar transportul internaţional de persoane se desfăşoară pe raza municipiului Arad doar pe şoseaua de centură. „Considerăm că suntem vătămaţi în drepturile şi interesele noastre legitime”, se arată în plângerea adresată consilierilor municipali. Reprezentantul societăţii susţine că deciziile CLM fac ca drepturile şi interesele călătorilor să nu fie satisfăcute. „Avizarea unei singure staţii – respectiv a staţiei de destinaţie care, în situaţia societăţii noastre este staţia autogara Atlassib – Transdara – Calea 6 Vânători, nu ne permite debarcarea călătorilor pe parcursul traseului, ceea ce atrage nemulţumiri din partea acestora. Astfel, o parte dintre călători sunt nevoiţi să utilizeze alte mijloace de transport, care implică nişte costuri suplimentare şi timp în plus alocat deplasării”, aflăm din plângere. Este oferit exemplul călătorilor pe bază de abonament care călătoresc dinspre localităţile Şiria şi Horia către locurile de muncă din cartierul Micălaca. Aceştia vor să coboare la staţia Calea Radnei nr. 185 sau în staţia Mioriţa şi sunt nevoiţi astfel să se deplaseze până la staţia autogară şi să revină cu alte mijloace de transport în Micălaca, ceea ce duce la întârzieri la locul de muncă. Firma se plânge de faptul că toate aceste probleme duc la pierderi economice. Nici transportul internaţional nu este lipsit de dificultăţi: din cauza faptului că acesta trebuie să se desfăşoare doar pe şoseaua de centură, către autogara Atlassib, „ne pune în imposibilitatea de a respecta graficul de circulaţie stabilit în caietul de sarcini, deoarece suntem obligaţi să ocolim oraşul pe şoseaua de centură, pe care circulaţia se desfăşoară în mod anevoios din cauza celor 3 puncte de trecere la nivel cu calea ferată şi a traficului greu, timpii de aşteptare fiind uneori mai mari de 30 de minute”. Sunt de asemenea probleme în coordonarea transporturilor care sosesc la Arad din diferite locuri din ţară (Suceava, Braşov, Bucureşti ş.a.) şi care sunt transferaţi în curse către Italia de exemplu. Rutele ocolitoare duc, spun reprezentanţii societăţii, la nerespectarea orarului de transport, ceea ce îi nemulţumeşte pe clienţi. „Considerăm că ni se încalcă accesul direct la piaţa transportului public local, prin faptul că în urma adoptării acestei  hotărâri se urmăreşte crearea unei poziţii mai favorabile pentru prestatorii de transport public electric”, se arată în plângere, cu menţiunea că hotărârile care privesc activitatea de transport au fost luate fără ca transportatorii să fie consultaţi. Tocmai de aceea Transdara cere revocarea punctelor care provoacă toate neajunsurile enunţate mai sus.    Administraţia locală susţine că autocarele perturbau traficul din municipiu Serviciile de specialitate ale primăriei le propun consilierilor să respingă cererea Transdara, ca fiind neîntemeiată. Se arată că transportatorii care efectuează curse speciale şi beneficiarii acestui tip de transport au fost consultaţi. „Toţi transportatorii care efectuează curse speciale au stabilitate aceleaşi trasee şi aceleaşi staţii, motiv pentru care considerăm că nu discriminăm nici un transportator care efectuează curse speciale”, răspunde primăria. Referitor la cursele internaţionale, primăria consideră că “prin permiterea intrării în oraş, perturbăm traficul care se efectuează în municipiu prin blocarea intersecţiilor cu autocare. Legătura dintre Atlassib-Transdara şi şoseaua de centură se face pe Calea 6 Vânători fără a se mai bloca nici o intersecţie. Mărirea timpilor de aşteptare se poate realiza şi datorită blocării în trafic a autocarelor care, în acest fel perturbă graficele de circulaţie ale altor transportatori care efectuează curse speciale sau curse regulate”, spun reprezentanţii administraţiei locale.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro