Local
Specialiştii critică staţiile de tramvai realizate din ?mprumutul de la BERD
03.11.2010
⋅ 0 comentarii
Nemţii care au realizat studiul de trafic la Arad au descoperit o serie de nereguli legate de transportul în comun, unele generate chiar de implementarea proiectului finanţat cu împrumutul de la BERD. Este vorba în special despre staţiile de tramvai, subiect abordat de mai multe ori de publicaţia noastră. Specialiştii germani au ajuns şi ei la concluzia evidentă: suprafaţa staţiilor dedicată pasagerilor este foarte mică, nu există refugiu din calea intemperiilor, unele staţii sunt neluminate şi nu au afişate un orar şi o hartă a traseelor. Vă reamintim că etapa I a lucrărilor finanţate prin BERD au costat 36 de milioane de euro şi deşi lucrările au încetat de mult, nu a avut loc o recepţie, din cauza numeroaselor nereguli ce nu au fost remediate nici acum şi pe care consultantul ezită să le facă publice, aşa cum anunţase în această vară.
Diminuarea continuă a clienţilor transportului public este mai ales rezultatul infrastructurii proaste, spune echipa care a realizat studiul. Conform acestuia, doar 18% dintre arădeni circulă cu tramvaiele şi autobuzele, iar în zilele cele mai bune, acestea transportă în jur de 28.000 de persoane/zi. Estimările nu sunt nici ele îmbucurătoare: până în anul 2025 procentul de mai sus se va diminua.
Dan Artimon, preşedintele asociaţiei Arad ID şi cofondator al Consiliului Local Civic atrăgea atenţia nu cu mult timp în urmă, că acest studiu de trafic trebuia să fie făcut înainte de începerea lucrărilor de refacere a infrastructurii de transport, şi nu după investirea în total (etapa I şi etapa II) a aproximativ 50 de milioane de euro. „Ultimul studiu de trafic înainte de lucrarea BERD a fost făcut în anul 1999, ori ele trebuie actualizate cel puţin la cinci ani. Practic, lucrarea BERD a fost începută fără un astfel de studiu de specialitate”, spunea Dan Artimon.
Sursa:
Observator.info
Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați
Observator.info