Local

Consilierii municipali decid soarta transportului din Arad

25.11.2010 ⋅ 0 comentarii

Studiul de trafic realizat de specialiştii germani la Arad a fost transpus în forma unui proiect de hotărâre ce va fi votat luni de către consilierii municipali. Proiectul se numeşte „Masterplanul de transport şi trafic al municipiului Arad” şi are ca scop stabilirea priorităţilor în vederea dezvoltării sistemului urban de transport din municipiul Arad, cu „recucerirea spaţiului public” dominat acum de traficul cu autovehicule. Conform acestui Masterplan, principala modificare aplicabilă în viitorul apropiat este restricţionarea accesului auto în zona centrală a oraşului. „Pentru a limita volumul de maşini în oraş, este necesară o politică orientată spre transportul public, care pune modernizarea sistemului de transport public în topul priorităţilor. În cazul unor obiective şi conflicte concurente, decizia trebuie să fie luată întotdeauna în favoarea transportului public. Trebuie să se înţeleagă în mod clar, că pierderea actuală a pasagerilor în transportul public nu poate fi oprită şi o mai mare utilizarea a transportului public în traficul zilnic nu se poate realiza fără impunerea unor restricţii privind folosirea autovehiculelor personale”, se arată în proiect. Iată şi măsurile propuse a fi realizate pe termwn scurt: lucrări de reabilitare a infrastructurii de transport şi de trafic; modernizarea staţiilor de autobuz şi tramvai; îmbunătăţirea condiţiilor pentru traficul de biciclete; creşterea siguranţei traficului; un nou concept pentru transportul public; reproiectarea zonei centrale a oraşului. Măsurile pe termen mediu şi lung sunt: realizarea unui sistem de parcări off-street (sub şi supraterane); modernizarea flotei de transport public; dezvoltarea reţelei de piste de biciclete; înfiinţarea unui Centru de Management al Traficului; realizarea unor legături/centuri rutiere (inele de circulaţie) pentru redirecţionarea traficului rutier.   Transportul cu bicicleta: „Aradul are de clarificat întârzierile în acest punct” Observaţii interesante au fost făcute de specialişti pe marginea transportului cu bicicleta, care este extrem de defectuos în Arad. „Municipiul Arad are de clarificat, evident, întârzierile în acest punct”, spun nemţii. Aceştia subliniază faptul că în prezent cota de deplasări cu bicicleta este sub medie, din lipsa unei infrastructuri adecvate, a condiţiei proaste a drumurilor şi a nivelului scăzut de siguranţă. Asta în ciuda faptului că „structura compactă şi topografia sa fac din Arad un oraş ideal pentru mobilitatea cu bicicleta”. Lipsesc însă benzile de biciclete marcate în mod specific pe principalele drumuri sau căi separate pentru biciclişti. În prezent bicicliştii folosesc culoarele generale de trafic şi mai pot fi văzuţi şi pe trotuarele pietonale. Există suporturi pentru biciclete în diverse locuri, însă în cea mai mare parte acestea sunt de calitate proastă. Totodată, bicicliştii nu au posibilitatea să se deplaseze în direcţia opusă pe străzile cu sens unic, fapt care altfel ar duce la evitarea ocolurilor. „Riscurile specifice de siguranţă a bicicliştilor există pe parcursul drumurilor cu parcări în unghi, cum ar fi B-dul Revoluţiei, care, în esenţă, ar trebui să fie o axă majoră cu condiţii de siguranţă pentru biciclişti”, ne atrag atenţia nemţii. O altă observaţie se referă la proiectul primăriei de a trasa drumuri pentru biciclete pe ambele părţi ale Bulevardului. Se pare că lăţimea prevăzută, de 2 metri, este prea mică, „după liniile directoare germane”.

Sursa: Observator.info

Autor: Dana Mirea ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro