Local

Promisiunea ministrului Transporturilor: autostrada Arad-Nădlac, gata ?n 2013

07.12.2010 ⋅ 0 comentarii

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat la sfârşitul sãptãmânii trecute proiectele Guvernului Boc în domeniul infrastructurii, pentru perioada 2011-2015.  Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va lansa pânã la sfârşitul anului viitor proiecte cu finanţare europeanã (Programul Operaţional Transporturi) de 5,57 miliarde euro, vizând printre altele construcţia a 289 kilometri de autostradã (cu termene de finalizare 2013 - 2015) şi modernizarea a 166 km de cale feratã. Aceste proiecte se vor adãuga tronsoanelor de autostradã ce urmeazã sã fie finalizate în perioada 2011-2012, printre care şi Arad-Timişoara. Printre cei 289 de kilometri de autostradã se aflã şi tronsonul Arad-Nãdlac (38,8 km, 234 milioane euro), cu termen de finalizare 2013. Finanţarea europeanã pentru porţiunea Arad-Nãdlac este de 199 milioane euro, de la bugetul statului urmând a fi alocatã diferenţa de 35 milioane.  Anca Boagiu promite cã tot în acel an vor fi gata şi tronsoanele Orãştie-Sibiu (82 km, 693 milioane euro), Deva-Orãştie (32,8 km, 355 milioane euro) şi Timişoara-Lugoj (35,6 km, 217 milioane euro). Tronsonul Lugoj-Deva (99,5 km, 1,02 miliarde euro) va avea termenul de finalizare 2015. Se observã cã toate tronsoanele sunt pe Coridorul IV, prioritar din punctul de vedere al finanţãrii europene. Din pãcate, în zona de munte nu vom avea prea curând autostradã. Conform ministrului Transporturilor, se cautã soluţii de concesionare a tronsonului Sibiu-Piteşti. În fine, Aradul este implicat şi în proiectele privind calea feratã, urmând a fi lansat proiectul de modernizare a 166 de kilometri din linia Curtici-Simeria, cu prelungire spre Coşlariu şi Sighişoara. De asemenea, Ministerul Transporturilor mai are în vedere modernizarea a 943 kilometri de drumuri naţionale, inclusiv porţiunea din Deva-Oradea ce tranziteazã estul judeţului Arad (zona Hãlmagiu-Vârfurile). În fine, la varã am putea circula pe autostradã pânã la Marea Neagrã, urmând sã fie dat în folosinţã şi tronsonul Cernavodã-Constanţa, chiar neterminat cu circulaţie pe câte un sens de mers. 

Sursa: Observator.info

Autor: (L.C.) ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro