Local

Concesionarea publicităţii stradale din municipiu, am?nată de la vot fără explicaţii

13.12.2010 ⋅ 0 comentarii

„Publicitarii” continuă să conteste proiectele de hotărâre Proiectele de hotărâre privind modificarea unor prevederi ale Regulamentului de publicitate stradală din municipiu, respectiv consecionarea prin licitaţie a serviciului, nu au intrat în dezbaterea consilierilor municipali în şedinţa extraordinară de vineri dimineaţă. Propunerea de amânare a venit din partea viceprimarului Geanina Pistru, noua ordine de zi fiind votată fără probleme de majoritatea democrat-liberală din legislativul Aradului. Cele trei proiecte (modificare Regulament, studiu de oportunitate concesiune, licitaţie concesiune) ar fi strânit, probabil, discuţii destul de aprinse. În sală au luat loc şi câţiva reprezentanţi ai firmelor de publicitate din Arad, participanţi şi la dezbaterea publică pe marginea acestor proiecte, organizată în luna octombrie. Atunci, reprezentanţii mai multor firme de publicitate din Arad au acuzat Primăria, pe faţă, de faptul că acţionează în ideea favorizării unei anumite societăţi comerciale din domeniu, prin instituirea unui monopol asupra afişajului publicitar stradal (darea în concesiune a locaţiilor exclusive de panotaj şi afişaj). O altă mare nemulţumire a publicitarilor arădeni a fost interzicerea amplasării panourilor publicitare pe proprietatea privată a persoanelor fizice şi juridice (cu excepţia extravilanului municipiului Arad), măsură ce ar putea trimite în faliment mulţi agenţi economici de profil.   După dezbatarea publică, doar „răspunsuri politicianiste” din partea Primăriei Împotriva reglementărilor contestate privind publicitarea stradală din municipiu, urmau să acţioneze atât consilierii din opoziţie, cât şi reprezentanţii firmelor de publicitate. De exemplu, consilierul PSD Marian Melinte avea pregătite câteva amendamente prin care cerea inclusiv permiterea amplasării panourilor publicitare pe proprietatea privată a persoanelor fizice sau juridice.

Ulterior dezbaterii publice din octombrie, firmele de publicitate din Arad nu au fost chemate din nou la consultări, aşa cum au cerut. „După discuţia de atunci am primit doar o scrisoare că poziţiile noastre au fost foarte importante şi că se va încerca să se ţină cont de ele. Nu numai noi am avea de pierdut dacă aceste proiecte ar fi puse în vigoare, ci şi bugetul local prin taxe de publicitate de 3% pe care o încasează. Dacă eu nu afişez, nici cel care produce (reclamele, n.r.) nu are ce să le dea oamenilor de lucru. Chiar dacă ar fi fost votate, nu însemna că nu le-am fi contestat în instanţă. Nu pot ei să mă facă să renunţ la o activitate şi o investiţie de 8 ani de zile”, a declarat Florin Călinoiu, managerul societăţii Media Events Advertising. Liviu Neagovici, reprezentant al societăţii West Advertising Premium Center, spune că proiectele puse vineri pe ordinea de zi nu au conţinut şi amendamentele societăţii civile (ele fiind expuse la pachet într-o anexă ce ar fi urmat să intre separat la vot). „Din octombrie am primit doar un răspuns că propunerile vor fi înaintate Consiliului Local Municipal... un răspuns politicianist pe faţă. Nu am studiat proiectul de pe ordinea de zi, doar am participat la şedinţă. Nu cred că s-ar fi schimbat ceva, iniţial am crezut că acea dezbatere publică a fost făcută în urma iniţiativei noastre, pentru a ne prezenta şi noi argumentele, dar după aceea mi-am dat seama că doar trebuia bifată”, a conhis Liviu Neagovici. Cele trei proiecte privind publicitatea stradală ar putea reveni pe ordinea de zi a următoarei şedinţe de Consiliu Local Municipal.

Sursa: Observator.info

Autor: (L.C.) ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro