Local

?Redesenarea? Bulevardului Revoluţiei, prima măsură aplicabilă din studiul de trafic

14.12.2010 ⋅ 0 comentarii

Studiul de trafic realizat de curând la Arad ascos în evidenţă importanţa Bulevardului Revoluţiei din punct de vedereurbanistic. Specialiştii germani ne spun că reproiectarea acestuia este oprioritate şi trebuie începută imediat, pentru că nu depinde de alte măsuri şipoate fi realizată cu costuri reduse (în principal prin marcarea drumurilor). Aceasta ar fi prima măsură în redesenare centrului oraşului.

În acest moment, în decurs de 24 de ore pe acesttronson circulă în medie 35.000 de autovehicule. În plus, bulevardulfuncţionează ca un imens spaţiu de parcare. În consecinţă, specialiştii nerecomandă să folosim o singură bandă pe un sens de mers, spaţiul rămas urmândsă fie folosit pentru o pistă de biciclete şi locuri de parcare pe margineacarosabilului, dar şi ca spaţiu pietonal şi loc pentru terase.

Porţiunea dintre primărie şi Teatru ar trebui,în viziunea nemţilor, să fie şi ea zonă pietonală, cu desfiinţarea locurilor deparcare.

Se urmăreşte astfel recuperarea şirevitalizarea oraşului.  „Trebuie să seasigure că centrul oraşului nu va “sângera până la moarte” din cauzamall-urilor de la periferia oraşului. Dezvoltarea centrului oraşului necesităreabilitarea şi restaurarea clădirilor istorice, crearea unei inimi urbane şinecesită eforturi private şi publice pentru a lansa o nouă dezvoltare deafaceri şi comercială”, scriu nemţii în studiul pe care l-au realizat pentru Arad.

Bulevardul Revoluţiei

- pericol mare de accidente

Coridorul de trafic taie cea mai atractivăzonă urbană a oraşului în două. Acest efect de separare afectează, de asemenea,pietonii, prin faptul că zonele de traversare sunt prevăzute cu distanţe inadecvate, precum şi biciclişti care se confruntă cu condiţii extrem de nesigurede-a lungul bulevardului.

Se spune chiar că Bulevardul Revoluţiei şi Calea „Aurel Vlaicu” sunt „petele negre” de accidente din reţeaua de drumuriurbane. Bulevardul central se numără printre sectoarele rutiere cele maipericuloase, din cauza conflictelor dintre fluxul de trafic, situaţiaparcărilor şi traficul de pietoni şi biciclişti.

Sursa: Observator.info

Autor: Dana Mirea ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro