Şi ?n anul 2011, investiţii de milioane ?n pieţele arădene
12.01.2011
⋅ 0 comentarii
În pieţele arădene vor continua şi în noul an investiţiile pentru modernizarea spaţiilor de vânzare, astfel încât atât comercianţii, cât şi cumpărătorii să beneficieze de condiţii dintre cele mai bune. Administraţia Târguri, Oboare, Pieţe Arad (T.O.P.) şi-a propus ca în toate pieţele din municipiu să fie făcute lucrări de reparaţii, intervenţii pentru remedierea unor avarii şi lucrări de întreţinere: „Personal, îmi doresc crearea de structuri moderne de vânzare, condiţii cât mai bune pentru comercianţi. Avem 10 pieţe, dintre care unele de cartier, dar asta nu înseamnă că sunt neglijate”, a precizat ing. Stelian Nistor, directorul general al T.O.P. Arad. Totuşi, pe lista principalelor investiţii se află Piaţa Agroalimentară „Mihai Viteazul”, unde pe lângă investiţiile deja făcute, în valoare de 550.000 de lei, urmează alte investiţii, cam de aceeaşi valoare, ce vor duce la modernizarea pieţei pentru ca aceasta să corespundă standardelor şi cerinţelor Uniunii Europene. „E un lucru bun că s-a renovat hala, iar cel mai de apreciat lucru care s-a făcut este instalarea vitrinelor frigorifice, mai ales că îndată vine iar căldura. Aşa ştim că produsul pe care îl cumpărăm este ţinut în stare bună” ne-a declarat un arădean aflat la cumpărături în hală.
Piaţa Mihai Viteazul aduce 63% din veniturile T.O.P.
Piaţa Mihai Viteazul este cunoscută arădenilor ca şi „piaţa mică”. Situată într-o zonă foarte accesibilă, piaţa este mereu aglomerată: sute de arădeni vin aici pentru a-şi face cumpărăturile zilnice. După spusele multora, preţurile sunt accesibile, iar produsele sunt naturale, motive care o fac să fie cea mai tranzitată piaţă – „Pieţele centrale se află pe primul plan la investiţii deoarece, de exemplu, Piaţa Mihai Viteazul asigură 63% din venituri, astfel că prioritar aici se fac investiţiile. Bineînţeles, nu neglijăm nici celelalte pieţe”, a mai spus directorul T.O.P. De anul trecut, piaţa agroalimentară Mihai Viteazul a fost cuprinsă în ample lucrări de reabilitare şi modernizare, în acest moment hala fiind recompartimentată, dotată cu 24 de vitrine frigorifice (18 vitrine pentru produse lactate, 6 pentru miere, ouă, salam tradiţional de Nădlac), 12 spaţii în care doar producătorii pot comercializa produse din carne. Totodată, pentru această hală T.O.P. are în plan achiziţionarea de mobilier nou pentru sectorul panificaţie. „Va fi una dintre cele mai moderne pieţe din Arad, iar în funcţie de aprobarea AGA (n.r. Adunarea Generală a Acţionarilor), s-ar putea să facem anul acesta pavajul şi reparaţiile la canalizarea secundară”, a mai spus Stelian Nistor, care îşi doreşte ca anul 2011 să fie mai bun decât 2010, când profitul înregistrat de T.O.P. a fost de 900.000 de lei. Cei care comercializează aici diverse produse - panificaţie, lactate, miere, sunt de părere că investiţia a meritat a fi realizată, întreg aspectul halei fiind schimbat, iar condiiţiile de vânzare sunt mult îmbunătăţite.
Şi la Obor vor continua lucrările de amenajare
Nici Piaţa Obor nu va fi uitată în acest an, T.O.P. Arad continuând să investească pentru modernizarea acesteia. „Până în acest moment au fost executate lucrări de amenajare a unei platforme betonate de aproximativ 8.500 mp, urmând ca anul acesta să mai realizăm construcţia unei platforme betonate de aproximativ 4.500 mp”, a mai arătat directorul T.O.P, astfel încât întreaga suprafaţă a pieţei Obor să fie betonată.
Deoarece în zilele de duminică această piaţă este foarte aglomerată, directorul T.O.P. a anunţat că în această zonă care se va betona va fi amenajat şi un loc de parcare, funcţional de la toamnă. Valoarea investiţiei se ridică la suma de aproape 400.000 de lei, însă se va realiza şi un spaţiu de aproximativ 1 ha unde să se comercializeze legume-fructe în cele mai bune condiţii: „Pentru viitor, dorim să ne ocupăm de iluminare, gard de împrejmuire şi de acest spaţiu legume-fructe, care să fie dotat cu sistem de climatizare”, a mai spus Stelian Nistor, care consideră că prin realizarea tuturor acestor investiţii se crează condiţii civilizate de comerţ, dar şi încurajarea producătorilor de produse tradiţionale, care vor putea să-şi vândă marfa în cele mai bune condiţii.
Sursa:
Observator.info