Local
Ruta Arad - Brad va fi ?nchiriată ?n totalitate anul acesta, deoarece este nerentabilă
18.01.2011
⋅ 0 comentarii
Anul acesta, Bursa Română de Mărfuri organizează o licitaţie pentru închirierea căii ferate Mintia - Brad - Vaţa - Gurahonţ - Ineu, după ce Ineu - Sântana a fost închiriată deja de anul trecut de către o firmă din Braşov. Angajaţii CFR care îşi desfăşoară activitatea pe această rută au auzit tot felul de zvonuri şi sunt speriaţi să nu îşi piardă locurile de muncă, mai ales că în această perioadă se vorbeşte despre noi disponibilizări şi la CFR Călători.
O porţiune din calea ferată care face legătura între Arad şi Brad şi anume Sântana – Ineu a fost închiriată anul trecut de către CFR unei firme din Braşov pe considerentul că este nerentabilă. În momentul de faţă pe această linie circulă atât garnituri ale societăţii din Braşov, cât şi ale CFR. Cum trenurile societăţii care a închiriat linia circulă doar până la Ineu, călătorii care vor să meargă mai departe, spre Brad, sunt nevoiţi să schimbe trenul. Au mai rămas însă şi câteva trenuri directe Arad-Brad şi retur însă orele la care circulă nu sunt tocmai convenabile pentru navetişti. Zvonurile care au apărut vizavi de închirierea în totalitate a liniei se confirmă până la urmă, anul acesta urmând să se organizeze licitaţia la Bursa Română de Mărfuri.
În ultimii ani, ruta Arad-Brad a pierdut tot mai mult din rentabilitate
Conform datelor furnizate de Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA, această linie nu este rentabilă, cheltuielile fiind mai mari decât veniturile. Reprezentanţii societăţii spun că ruta Arad – Brad cuprinde trei secţii: Arad - Sântana care nu se poate închiria deoarece face parte din infrastructura interoperabilă (cu potenţial comercial ridicat); Sântana - Ineu care face parte din infrastructura feroviară neinteroperabilă (potenţial comercial scăzut) şi este închiriată şi gestionată de SC RC-CF Trans, iar operatorul feroviar privat care desfăşoară activitatea de transport feroviar de călători este SC Regiotrans SRL; Mintia - Brad - Vaţa - Gurahonţ - Ineu care de asemenea face parte din infrastructura feroviară neinteroperabilă şi este inclusă în lista secţiilor de circulaţie care vor fi închiriate în cursul acestui an, în urma unei licitaţii care se va desfăşura la Bursa Română de Mărfuri.
„Circulaţia trenurilor de călători pe aceste secţii se desfăşoară în baza solicitărilor transmise de operatorii de transport feroviar de călători, care pot fi atât din partea operatorului privat de transport feroviar, în cazul de faţă SC Regiotrans Braşov, cât şi din partea operatorului naţional de transport feroviar de călători SNTFC CFR”, se arată în informarea trimisă de Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA.
Sursa:
Observator.info
Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați
Observator.info