Local
Arad: contabilii şi experţii contabili au aflat totul despre formularul unic de contribuţie la stat
21.01.2011
⋅ 0 comentarii
Reprezentanţii Fiscului, ai Caselor Judeţene de Sănătate şi de Pensii, ai Direcţiei Venituri a primăriei Arad, precum şi cei ai agenţiei de şomaj s-au întâlnit ieri la Corpul Experţilor Contabili şi Contabili Autorizaţi din România, filiala Arad pentru a discuta pe baza declaraţiei 112. La întâlnire au participat aproximativ 100 de contabili şi experţi contabili din judeţ.
Organizatorii întâlnirii au avut în vedere prezentarea cadrului legal a declaraţiei care a intrat în vigoare la începutul acestui an, dar s-a discutat şi despre problemele care ar putea apărea în momentul completării. De la 1 ianuarie, firmele vor completa un singur formular pentru achitarea impozitelor la bugetul de stat, în loc de cinci formulare - două la Fisc şi trei pentru asigurări de sănătate, şomaj şi pensii. Astfel firmele şi persoanele fizice care au angajaţi nu mai trebuie să stea în fiecare lună la cinci cozi pentru a-şi declara contribuţiile la bugetul de stat. De anul acesta, ele au la dispoziţie declaraţia unică privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate. Toate aceste categorii de contribuabili trebuie să completeze declaraţia 112 şi să o depună lunar la Fisc până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se datorează obligaţiile. Prima declaraţie unică - pentru obligaţiile aferente lunii ianuarie - va fi depusă până la 25 februarie inclusiv. Pentru început, până la 1 iulie 2011, formularul de plată poate fi completat pe suport de hârtie. După această dată însă, contribuabilii trebuie să aibă drept de semnătură electronică pentru a putea depune declaraţia. Un asemenea certificat digital valabil un an costă aproximativ 38 de euro, cu tot cu TVA, potrivit anunţurilor firmelor.
Sursa:
Observator.info
Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați
Observator.info