Local

Studiu de Fezabilitate comandat pentru noul pod peste Mureş

24.03.2011 ⋅ 0 comentarii

Primăria Arad va plăti până la 346.000 de lei pentru studiul de fezabilitate necesar noului pod peste Mureş, în amonte de Podul „Traian” şi paralel cu acesta.  Doar 12 zile mai sunt la dispoziţie pentru depunerea de oferte.

Studiul de fezabilitate (SF) vizează de fapt modificarea structurii podului provizoriu gândit iniţial în cadrul proiectului de reabilitare a Centrului Istoric al Aradului, pentru ca podul să poată deveni definitiv.

În documentaţie se arată că podul nou va respecta muchia inferioară a vechiului pod. Acesta va fi executat cu calea sus, în soluţie compusă oţel – beton şi va prelua traficul corespunzător a trei benzi de circulaţie – două benzi pe direcţia Arad Centru (o bandă pentru trafic auto şi o bandă cu trafic mixt de tramvaie şi auto), respectiv o bandă cu trafic mixt de tramvaie şi auto pe direcţia Aradul Nou. Totodată podul va avea în amonte şi o consolă de trotuar.

Noua structură va avea aceleaşi deschideri ca podul Traian. Lăţimea totală a podului va fi de 12 m. Distanţa până la podul Traian va fi de maxim 0,5 m. Linia roşie pe noua structură va fi la cca. 0,2 m deasupra celei de pe podul Traian.

Infrastructura podului, pile şi culee, va fi executată din beton armat. Se va apela la o fundare indirectă pe piloţi din beton armat.

Podul, cu o lungime totală de 185,40 m, ar urma aşadar să asigure o nouă legătură rutieră, complementară celei existente, între centrul municipiului Arad şi cartierul Aradul Nou.    

Se arată că „Această soluţie reuşeşte să rezolve problemele legate de repararea şi consolidarea podului Traian, păstrarea lui ca monument de artă tehnică, în forma şi alura lui istorică şi să rezolve problemele de trafic, fluenţa şi mai ales siguranţa acestuia pe o perioadă de cca.100 ani”. Dacă acest al doilea pod nu ar fi fost construit, autorităţile locale susţin că durata de viaţă a Podului „Traian”, odată reabilitat, ar fi de doar 20 de ani.

Odată realizat Studiul de Fezabilitate, în care vor fi stabilite şi costurile pentru noul pod, nu mai rămân de obţinut decât avizele de la Ministerul Dezvoltării, ca licitaţia pentru găsirea constructorului să fie demarată.

Sursa: Observator.info

Autor: D.M. ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro