Cum va avea grijă Primăria de presa arădeană: publicitate aproape tuturor
30.08.2011 ⋅ 0 comentarii
Primăria municipiului Arad intenţionează să aconteze servicii de publicitate în presa scrisă şi audiovizuală. Pentru acest lucru instituţia este dispusă să cheltuie 145,161.3 lei, deschiderea ofertelor urmând să aibă loc pe data de 2 septembrie (vineri). Caietul de sarcini al licitaţiei conţine câteva elemente care pot duce cu gândul la intenţia Primăriei de "a-i mulţimi pe toţi" având în vedere că, din câte se pare, există loc pentru aproape toată lumea.
Conform caietului de sarcini se vor licita opt poziţii. Primele două poziţii (A şi B) sunt pentru presa scrisă. Pentru poziţia A, cotidianul câştigător va trebui să îndeplinească următoarele condiţii: cotidian local de limba română, tiraj minim 10.000 exemplare zilnic, arie de distribuire municipiul Arad, minim cinci zile de apariţie (de luni până vineri). Având în vedere tirajul, nu este greu de ghicit care este singurul cotidian arădean ce îndeplineşte acest criteriu mai ales că se cere şi o vechime de minim trei ani în branşă. La poziţia B, deşi cerinţa privind tirajul scade la 3.000 de bucăţi, cotidianul va trebui să apară în minim şase zile lucrătoare. Celalte condiţii rămân la fel, însă aici este singura poziţie unde se specifică: "Se va oferta pentru minim 2 (două) publicaţii".
Primăria mai caută un cotidian în limba maghiară, un cotidian cu acoperire naţională având un tiraj de minim 12.000 ziare zilnic, un ziar de sport cu acoperire locală având minim o apariţie lunară (?), minim două posturi de radio şi două televiziuni "locale şi regionale". În acest ultim caz se specifică faptul că posturile TV trebuie să poată fi recepţionate prin intermediul operatorilor de televiziune prin cablu, lucru ce restrânge posibilitatea de câştig la doar două televiziuni locale sau regionale din Arad. În cazul "media digitală", nu se vorbeşte de număr sau de alt criteriu înafară de cel destul de vag al utilizatorilor (pot fi unici sau ne-unici): minim 50.000 lunar.
În caietul de sarcini mai găsim şi următoarea explicaţie: "Publicarea în presa scrisă, respectiv difuzarea în audio-vizual a materialelor scrise sau audio-video solicitate de beneficiar se va face pe bază de comandă individuală, cu specificaţii exacte asupra condiţiilor de apariţie". Adică, Primăria va putea publica atunci când doreşte un anunţ de mediu (de exemplu) unde doreşte, în funcţie de necesităţi şi de opţiunile celor care conduc instituţia.
Sursa: Observator.info
Autor: L.C ⋅