Local

Infrastructură ineficientă de milioane de euro

13.10.2011 ⋅ 0 comentarii

Pierderi de 2,4 milioane de euro datorate refuzului primarului de realizare a podului provizoriu.

Datele preliminare ale Raportului Mișcării Arădene pe ”Economie și Dezvoltare Durabilă” relevă erori avizate de responsabilii politici ai orașului de ordinul zecilor de milioane de lei .

2,4 milioane € pierderi

    Acestea sunt costurile publice și private ale nerealizării podului provizoriu ca alternativă la Podul Traian, relevate de un Raport întocmit de grupul de lucru “Economie și Dezvoltare Durabilă” al Mișcării Arădene.

    Raportul acoperă o perioadă de un an, iar din datele preliminare pot fi estimate pierderi înregistrate de instituțiile publice (0,16 mil.€), agenții economici privați (0,96 mil.€) și persoanele fizice (1,28 mil.€) datorită refuzului primarului Falcă de a realiza o măsură aflată în proiect și finanțată din fonduri europene.

        Gh. Falcă a blocat alocarea acestor fonduri pentru a-i redirecționa către un alt pod nou (lipit de podul vechi) pentru care nu are asigurată co-finanțarea de 8 mil. €. „Finanțare nu există pentru construirea unui astfel de pod. Avem o economie de 1,5 milioane de euro de la lucrările în curs [...]” (Gh. Falcă, 21 iunie 2011)

Soluții lipsite de coerență

Grupul de lucru relevă proiectele de infrastructură adoptate de municipalitate care nu au coerență și vor aduce prejudici pe termen mediu și lung:

    Desființarea stațiilor de tramvai ”Traian” și ”Piața Arenei” crează un deficit de mobilitate, precum și probleme mari de disconfort locuitorilor din apropiere.

    Stațiile de tramvai realizate pe Calea Romanilor și Calea Timișorii îngustează secțiunea transversală a drumului, gâtuind traficul. Asta în timp ce Falcă dorește dublarea secțiunii Podului Traian. Ce dublează la pod, gâtuie la 100 de metri de pod (!!!).

Haos în trafic


    Aradul Nou este sub asediu de luni de zile. Arădenii acceptă sacrificiile dar ceea ce se întâmplă în Aradul Nou depășește orice limită:
        Cele 3 șantiere (BERD, Pod Traian, Apă) se derulează fără o minimă respectare a normelor de protecție a muncii. Șantierele sunt deschise, nu există marcaje, împrejmuiri, podețe. Utilaje grele (fadrome, escavatoare) se plimbă nestingherite printre copiii care aleargă la școli. Copiii sar peste șanțuri neprevăzute cu podețe, etc.

        Intersecția Calea Timișorii - Ștefan cel Mare este de 6 luni blocată. Dezvoltarea nu justifică disprețul arătat arădenilor și celor aflați în tranzit.

    Camioanele, tirurile fac legea. De luni de zile, președintele Mișcării Arădene, în calitatea sa de consiler local, a solicitat Comisiei de Circulație limitarea folosirii benzii a 2-a de către traficul greu pe traseele: “Voinicilor - Billa - Pod Zona 3” și “Gara Aradul Nou - Ștefan cel Mare - Barieră ieșire TM”, fără răspuns.

    A 2-a bandă de coborâre de pe Podul Decebal nefolosită. Investiția realizată anul trecut a fost promovată tocmai în ideea fluidizării traficului Centru - Aradul Nou. Autoturismele care vin dinspre Aradul Nou fac 50 de minute în fiecare dimineață. Cu toate acestea banda a 2 a nu este folosită deși, Mișcarea Arădeană, prin consilierul local Claudiu Cristea, a solicitat utilizarea ei și deschiderea traficului în 2 sensuri pe strada Bălcescu - cel puțin în prima parte a zilei.

Acțiune

Legat de desființarea stațiilor de tramvai "Traian" și "Piața Arenei":

    Vom susține o petiția inițiată de cetățenii din zonă prin care se cere renunțarea la desființarea celor două stații de tramvai.

În ceea ce privește traficul scăpat de sub control:

    Cerem limitarea folosirii benzii a 2-a de către traficul greu pe traseele: “Voinicilor - Billa - Pod Zona 3” și “Gara Aradul Nou - Ștefan cel Mare - Barieră ieșire TM”

Podul Traian:


    Demersurile societății civile continuă. După primirea răspunsurilor din partea Comisiei de Petiții a PE și a Comisiei Europene, ne vom îndrepta pe calea justiției împotriva oricărui act administrativ care permite parazitarea acestui monument istoric.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro