Local

Construirea tronsonului feroviar frontieră-Arad, va costa 250 milioane de euro

10.11.2011 ⋅ 0 comentarii

CFR SA a atribuit un contract de aproape 250 milioane de euro consorţiului Astaldi - Swietelsky - Alstom - Euro Construct - Dafora pentru lucrări de construcţii pe tronsonul frontieră - Curtici - Arad, în lungime de 41,2 kilometri.

"Propunerea financiară a consorţiului este de 1.080.484.729,25 lei (echivalentul a 248.199.005,18 euro) fără TVA, iar termenul de execuţie a lucrărilor este de 27 de luni calendaristice. Proiectul cuprinde lucrări de reabilitare/modernizare a infrastructurii şi suprastructurii, electrificare şi energoalimentare, telecomunicaţii feroviare (inclusiv GSM-R) şi lucrări de construcţii civile în staţii", se arată într-un comunicat transmis de CFR SA.

Termenul pentru depunerea contestaţiilor este de 10 zile de la primirea comunicării.

Contractul va fi cofinanţat de Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune şi de Guvern (15%).

Obiectivul prioritar al contractului este modernizarea infrastructurii feroviare pentru a creşte circulaţia trenurilor până la o viteză maximă de 160km/h.


CFR SA anunţa în luna ianuarie că a primit şase oferte în faza de precalificare pentru modernizarea căii ferate pe tronsonul frontieră-Curtici-Arad, valoarea estimativă a contractului fiind de 1,17 miliarde lei, fără TVA.

Astfel, au depus oferte consorţiile Condotte (Italia) – Balfour Beatty Rail (Germania) – Balfour Beatty Rail (Italia) – Ansaldo STS (Italia) – Selex Communications (Italia), Impresa Pizzarotti&C (Italia) – Construzioni Linee Ferroviarie (Italia) – Strukton Rail (Germania), Leonhard Weiss (Germania) – Colas Rail (Franţa) – Thales (Franţa), Alpine Bau (Austria) – FCC Construccion (Spania) – Wiebe (Austria), Astaldi (Italia) – Swietelsky (Austria) – Alstom (Franţa) – Euro Construct (România) – Dafora (România), precum şi compania OHL ZS (Cehia).

CFR SA a atribuit luni consorţiului Swietelsky - Strabag - Alstom - Arcada - Euroconstruct - Transferoviar Grup un contract pentru modernizarea liniei de cale ferată Vinţu de Jos-Simeria (judeţele Alba şi Hunedoara), în valoare de 1,35 miliarde lei (317,26 milioane euro, fără TVA).

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro