Local

Aeroportul Arad, ?ntre rea voință și incompetență

29.11.2011 ⋅ 0 comentarii

 

Lipsa de responsabilitate a administratorilor politici ai Aradului au oprit dezvoltarea orașului și au transformat Aeroportul într-un element de dezavantaj în competiția economică din regiune.   Dezvoltarea durabilă a Aradului depinde de abilitatea administrației locale de a atrage noi investitori și a genera locuri de muncă. Un aeroport funcțional în Arad este un beneficiu atât pentru arădeni cât și pentru dezvoltarea economică a orașului.   Măsuri greșite luate de administrație       În anul 2008 (prin hotărârea nr. 266 a CJA) a fost transferată o suprafață de 43.214 mp din zona aeroportului Arad pentru construcția autostrăzii Arad-Timișoara.       Prin această măsură, distanța dintre autostradă și pista de aterizare/decolare este neconformă cu normele Autorității Aeronautice Civile Române. Pentru acest motiv pista a fost scurtată cu 180 de metri, fapt ce a rezolvat doar parțial condițiile de autorizare. Conform anexelor la Hotărârea nr. 266 a CJA, CNADNR are obligația de a repune în condții de funcționare pista de aterizare/decolare. Acest lucru presupune relocarea balizajului aflat în prezent între autostradă și pistă.       Administrația PDL ascunde această situație deorece nu poate obține acordul Ministerului Transporturilor pentru ca CNADNR să repună în situație de funcționare aeroportul Arad.   Gheorghe Falcă și Nicolae Ioțcu au forțat construirea autostrăzii pe acel traseu inadecvat, deși era evident că va face imposibilă funcționarea Aeroportului și este prea aproape de zonele de locuit. Nici prefectul de la acea vreme, Gavril Popescu, nu a intervenit deși a fost atenționat de societatea civilă să acționeze în beneficiul bunei dezvoltări a orașului. Însă interesele de grup au primat în acele decizii iresponsabile, luând orașului șansa de a se dezvolta durabil și de a fi o locație atractivă pentru noi investitori.   Ce ascunde PDL în privința aeroportului Arad?       Pentru ca pe aeroportul Arad să poată opera curse interne și internaționale este necesară relocarea balizajului actual aflat prea aproape de autostrada în construcție. Distanța dintre autostradă și balizaj nu este conformă cu normele Autorității Aeronautice Civile Române. Din acest motiv, Aeroportul Arad poate pierde oricând autorizația de funcționare.       Obligația transferului balizajului revine CNADNR, dar această instituție nu are prevăzut în bugetul actual suma de 760.000 euro necesară acestei lucrări. Deblocarea acestei situații se poate face doar cu acordul Ministerului Transporturilor sau cu alocarea acestei sume din bugetul CJA.       La registratura Consiliului Județean Arad există o scrisoare de intenție depusă, în urmă cu trei luni, de Carpatair SA, unul dintre operatorii care dorește să investească în amenajarea unui terminal pentru pasageri în vederea demarării operațiunilor de transport aerian pentru pasageri.   Mișcarea Arădeană solicită:       Repunerea în funcțiune a aeroportului Arad prin deschiderea accesului operatorilor aeroportuari privați.       Imputarea sumei de 760.000 euro celor care au decis, cu iresponsabilitate, transferul terenului pentru autostradă cu toate că specialiștii și societatea civilă s-au opus acelui traseu tocmai din cauza Aeroportului și a proximității zonelor de locuit.

Sursa: Observator.info

Autor: observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro